آغاز عملیات هرس ۲۰ هزار درخت در منطقه ۱۱

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ گفت: عملیات هرس و بازپیرایی ۲۰ هزار درخت در معابر و بوستان‌های بخش مرکزی شهر تهران آغاز شده است و تا اوایل اسفند ادامه خواهد یافت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، مهدی احمد مهرابی در این باره توضیح داد: هرس به موقع درختان یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان برای حفظ ونگهداری درخت انجام داد.  به این منظور عملیات هرس با هدف حذف شاخه های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف تنه جوش و پا جوش ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب، ازبین بردن شاخه های پیر و جوان سازی درختان و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی برای رشد مناسب و ایده آل درختان انجام می شود.

مهرابی افزود: بهترین فصل برای هرس زمستانه یا هرس سیاه، زمانی است که جریان شیره نباتی در گیاه متوقف شود، یعنی از اواسط پاییز و زمانی که برگهای درختان زرد و شروع به ریزش می کنند.

او  با بیان این که عملیات هرس از مهم ترین فعالیت های اجرایی فضای سبز طی شش ماهه دوم سال در زمینه نگهداری درختانی همچون توت، نارون و ...در فصل زمستان است، گفت: این عملیات براساس برنامه زمان بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، طی فصل زمستان انجام می شود.

به گفته مهرابی؛ دراین راستا اداره فضای سبز منطقه ۱۱ عملیات هرس درختان با اولویت معابر اصلی و سپس بوستان ها را با تشکیل اکیپ های کارآزموده در هر ناحیه و با حضور کارشناسان متخصص و استفاده از ادوات وتجهیزات ویژه از تاریخ ۱۰ آذر ماه همزمان با توقف جریان شیره نباتی درختان آغاز کرده و تا قبل ازجوانه زنی درختان ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش عملیات هرس به صورت روزانه توسط کارشناسان مرکز تام بازدید و نکات لازم حین هرس به کارشناسان وکارگران ارائه می شود. همچنین ادوات هرس از نظر فنی به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 15451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =