برگزاری نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در منطقه ۱۷

نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۱۷ با حضور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداران مناطق ۲۱،۲۰،۱۷و۸ برپا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، در این جلسه سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱، حمیدی مشاور معاون امور مناطق شهرداری تهران و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.

سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که شهرداران مناطق با آن مواجه هستند موازی کاری بین بخشی است که باید در این زمینه مشکلات را حل و فصل کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:اعضای شورای شهر از هیچ کمکی به شهرداران مناطق در حوزه اجتماعی و فرهنگی دریغ نمی کنند.

رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ که دبیری کارگروه فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های این کارگروه موضوع مشورتی، تخصصی و علمی است.

او افزود: با اجرای حکمرانی فرهنگی گام بلندی در توسعه و آبادانی شهر به وجود خواهد آمد.

شنگی ادامه داد: پروژه های توسعه محله ای اقدامی ارزشمند برای آبادانی محلات در حوزه عمران، ترافیک و خدمات شهری است، اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه ای برای طرح های توسعه محله ای دیده نشده است.

شهردار منطقه ۱۷ خاطر نشان کرد: بهره مندی از نخبگان محلات کمک بسزایی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی خواهد کرد.

 در ادامه این جلسه حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ نیز  گفت: یکی از مهم ترین کارها در این کارگروه اجرای عدالت اجتماعی در بین مناطق است.

او افزود: باید با محوریت مسجد و حضور در مساجد ارتباط مان را با شهروندان افزایش دهیم تا با این رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی را توسعه بخشیم.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی که در منطقه ۸ دنبال می شود اجرای طرح خانواده محور است که در حال حاضر این طرح در یکی از محلات منطقه ۸ در حال اجراست.

او به موضوع تعیین تکلیف سوله های ورزشی و مجموعه های کوثر نیز پرداخت و گفت: انتظار این است این محیط ها در اختیار مدیریت شهری مناطق قرار گیرد تا از پتانسیل این محیط ها برای شهروندان بیشتر استفاده شود.

 سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ نیز در این جلسه گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی در این دوره به شکل ویژه است و انتظار این است که برنامه ۵ ساله پیش روی شهرداری تهران را با این دیدگاه پیش ببریم.

او ادامه داد: یکی از اقدامات ارزنده شهرداری تهران توسعه شهرداری های نواحی است که فعالیت نزدیکی با مردم دارند و این الگو در سایر شهرستان های کشور به اجرا در آمده است، اما شاهد آن هستیم از ظرفیت شهرداری های نواحی در تهران آن طور که باید بهره نبرده اند.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 15455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =