پژوهش از برهم انباشتگی مسائل شهری می‌کاهد

زاکانی گفت: پژوهش و توجه به امر علم ظرفیتی را خلق می‌کند که می‌توانیم از میانبرها عبور کنیم و از برهم انباشتگی مسائل بکاهیم.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -۲۴ آذر ۱۴۰۰- علیرضا زاکانی شهردار تهران زاکانی در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی، بیان کرد: اساس مشکلاتی که امروز در شهرها وجود دارد به چند موضوع مربوط می‌شود که یکی از آن‌ها بی توجهی به عنصر و جوهره فکری است.

شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: پژوهش و توجه به امر علم، دانش و فکر ظرفیتی را خلق می‌کند که می‌توانیم از میانبرها عبور کرده و از برهم انباشتگی مسائل بکاهیم. همچنین پژوهش باعث می‌شود به سمت آینده‌ای که بتواند امنیت، آسایش، معنویت، رفاه و عدالت را برای جامعه به ارمغان بیاورد، برسیم.

زاکانی ضمن اشاره به اراده مدیران جهادی و رجوع آن‌ها به اهل علم در کنار پژوهش‌ها، گفت: یک مدیر جهادی باید دستاوردهای اندیشه‌ای را دریافت و سپس آن را به درستی دنبال کند تا اقدامات در کنار هم منجر به آینده‌ای درخشان شود. این چیزی‌ست که امروز سرلوحه مجموعه مدیریتی کشور و شهر قرار گرفته است.

او در پایان بیان کرد: از هرکسی که در گذشته مدیریت شهری کار خوبی انجام داده است، تشکر می‌کنم. اگر هرکسی هم میراث بدی برای ما برجای گذاشته، دوره فعلی باید عبرت بگیرد تا آن اقدامات را انجام ندهد. ما ناظر به آینده صحبت می‌کنیم و آینده هم آینده درخشانی است.

ضرورت توجه به پیچیدگی‌های شهری در پژوهش‌ها

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از آسیب‌ها این است که بعضی از پژوهش‌ها به موقع عملیاتی نمی‌شود. این مورد گاهی به خود پژوهش مربوط می‌شود و گاهی به همت ما و پیاده سازی آن برمی‌گردد.

وزیر کشور با بیان اینکه پژوهش‌های حوزه نظری و کاربردی باید از تجانس، عمق و گستردگی خوبی برخوردار باشند تا به مرحله اجرا برسند، افزود: مسائل شهری، مسائلی با ابعاد مختلف و بهم پیوسته و تنیده هستند. پیچیدگی‌های مسائل شهری باید در پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی در ادامه عنوان کرد: گاهی پژوهش تک بعدی برای یک مجموعه بهم پیچیده شهری پاسخگو نیست. بنابراین هم عمق بخشیدن به پژوهش امری مهم است و هم همتی برای پیاده سازی آن.

او با بیان اینکه همت خوبی در این‌باره در مدیریت شهری جدید شهر تهران وجود دارد تا از ظرفیت پژوهش‌های کاربردی، موثر و عمیق استفاده کنند، گفت: امید است که از این به بعد بیشتر شاهد به ثمر نشستن اجرای پژوهش‌ها باشیم.

انتهای پیام

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 15557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =