مردم به خصوص قشر ضعیف در شرایط سختی قرار دارند/ با تلاش آقای رئیسی آینده روشن است

شهردار تهران گفت: شرایط امروز کشور به ویژه برای طبقات محروم جامعه و مناطقی مانند ۱۷ سخت است اما با تلاش و کوششی که آقای رئیسی انجام می‎‌دهند حتما آینده بسیار خوبی در برابر ما وجود دارد و این مشکلات به لطف خدا کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آخرین برنامه پویش قرار خدمت در منطقه ۱۷ در مسجد ابوذر حاضر شد و دیداری بی واسطه و صمیمی با جمعی از نمازگزاران و شهروندان این منطقه داشت. 
شهردار تهران در مسجد ابوذر گفت: در این منطقه مطرح شد که منطقه ۱۷ کوچکترین منطقه است اما با یک کثرت و شمار زیادی از اسوه ها وشهدا است که ما مدیون آنها هستیم. این محفل و مکان مقدس یادآور جنایات منافقین و ترور نافرجام رهبر عزیزتر از جانمان است و ما را به حال و هوای دهه ۶۰ می برد.
زاکانی افزود: اینکه شهدا عزیزند کاملا معلوم است چرا که پذیرش شده توسط خدا هستند. اما ما نسبت به انها مسئولیت خطیری داریم و باید یاد آنها را زنده نگه داریم و شرایط  زمانه را با آنها تفسیر کنیم و توجه کنیم که آنها  الگو و اسوه هستند و راه آنها را دنبال کنیم. باید توجه کنیم که آنها زنده اند و می توانند از ما دستگیری کنند و امیدوار به شفاعت آنها باشیم. 
او ادامه داد: ملت ایران ملتی رشید و علاقمند به راه شهیدان هستند. به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم، باید توجه کنیم که در مراسم حاج قاسم چطور ملت ایران پس از ۴ دهه اینگونه درخشید و عظمت خود را به نمایش گذاشت . این مسأله نشان می دهد که هر که خوبی کند و به مردم خدمت کند و  تبعیت از رهبری داشته باشد موفق است و مردم به آنها اعتنا خواهند کرد.
شهردار تهران اضافه کرد: شرایط امروز کشور به ویژه برای طبقات محروم جامعه و مناطقی مانند ۱۷ سخت است. اما می توانم عرض کنم این چند ماهی را که آقای رئیسی سکاندار اجرایی کشور شدند و با تلاش و کوششی که انجام می دهند حتما آینده بسیار خوبی در برابر ما وجود دارد و این مشکلات به لطف خدا کم خواهد شد.
زاکانی بیان کرد: دوستانی که در گذشته بودند به این نکته که آثار تصمیمات آنها چه اثری روی متن جامعه دارد توجه نداشتند. به یکی از وزرای دولت گذشته گفتیم که چرا پلکانی کردن مصرف انرژی را انجام نمی دهید، جواب داد که انجام دادیم اما سر ماه آقای رییس جمهور گفتند که چرا قبص خانه ما به این شکل و با این مبلغ امده؟ بنابراین کسی که مملکت را با خانه خود سنجه کند نمی تواند برای کشور تصمیم بگیرد.
او عنوان کرد: اداره کردن کشور اصولی دارد و آن کسی که استخر خانه خود را با انرژی ارزان گرم می کند باید هزینه های آن را بپردازد تا بتوان به مناطقی مانند ۱۷ رسیدگی کرد. 
شهردار تهران یادآور شد: بنابراین در چنین شرایطی علم و دانش و عقلانیت حاکم نیست و امروز اگر سختی می بینید ناشی از آوار بزرگی است که بی تدبیری در کشور به وجود آورده است. بر همین اساس است که آقای  رئیسی در دولت می گوید که در کشور در حال  پرداخت قبوض صادر  شده قبلی هستیم. 
زاکانی تاکید کرد: اما باید اعلام کنم که آینده بسیار درخشان است و ما به  عنوان عضو کوچکی از خانواده انقلاب و نوکر شما مردم،  امیدواریم تهران را از تبعیض رها کنیم و فاصله شمال و جنوب را کاهش و سرانه‌های محلات جنوب را افزایش دهیم. نمی شود که یک منطقه سرانه فضای سبز بالای ۱۰۰ متر و دیگری ۲.۵ داشته باشد.
او گفت: باید مسئولیت های اجتماعی خود را بپذیریم . مسیر خدمت باید توجه به مردم باشد نه اشخاص خاص.  امیدوار هستم که از سال آینده شاهد تحول در شهر باشید نه تعییر. تحول در روح و جسم شهر. 
شهردار تهران افزود: باید خدمت ارائه دهیم و  رضایت عموم مردم را به رضایت افراد خاص ترجیح دهیم و مسیری را برویم که عدالت را  که از اهداف انقلاب است، ساری و جاری کنیم. 
زاکانی ادامه داد: امیدواریم خدمت شایسته ای به مردم کنیم. ما در داخل یک وظیفه و در عرصه جهانی و منطقه‌ای وظیفه ای دیگر داریم . استحکام داخل کشور است که به موفقیت در عرصه جهانی کمک می کند. و این استحکام  جز با  توجه به اهل بیت، زاری در پیشگاه خداوند بزرگ، خادمی مردم و تبعیت از رهبری میسر نیست. 
او بیان کرد: جلساتی را با نخبگان و دیدارهایی از منطقه داشتیم. تسهیلات در ساخت و ساز در منطقه و توجه به باغ راه حضرت فاطمه (س) و فضای سبز منطقه از موضوعات مطرح شده در جلسه با معاونین بود. در این منطقه چند محله امکان فضای سبز ندارد و تصمیم بر این شد که ۸ مجموعه پارک در نظر گرفته شود و قرار است که تملک شود و اعتبار آن از محل ماده ۷  تامین شود. 
شهردار تهران عنوان کرد: هر که برای مردم بیشتر نوکری کند خداوند او را بیشتر مورد پذیرش قرار خواهد داد. امیدواریم دینمان را به مردم و رهبری ادا کنیم و شما شاهد عملیاتی شدن  نکاتی باشید که مطرح شد. 
انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 15577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =