وزش باد به کمک کاهش آلودگی هوای پایتخت آمد

شنبه -۲۷ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران زرد برابر با قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار شهر، هفته گذشته پایتخت وضعیت خوبی را از نظر کیفیت هوا تجربه نکرد و تمامی روزها کیفیت هوا برابر با ناسالم برای گروه‌های حساس و  کمترین شاخص آن ۱۱۸ بود.

درحال حاضر وضعیت کیفیت هوای شهر تهران قابل قبول و شاخص آن روی ۹۱ قرار دارد. این درحالی‌ست که شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته برابر با ۱۲۴ بوده است. طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز شنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۰) با وجود آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است.

با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش باران در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز یکشنبه (۲۸ آذر ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد خواهد شد افزایش تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.  با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد که برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 15613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =