برپایی پویش نذر حاج قاسم و یلدای فاطمی در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی هم‌زمان با آغاز دهه نخست شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: این ویژه برنامه ها به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با هدف گرامیداشت و ترویج  سیره فاطمی همزمان با آغاز دهه نخست فاطمه آغاز و تا ۶ دی ادامه دارد.

او به تشریح این ویژه برنامه ها پرداخت و گفت: برپایی تعزیه خوانی با موضوع ترویج سیره و اخلاق فاطمی در نواحی هفتگانه، برگزاری ویژه برنامه شب یلدای فاطمی در سامان سرا و مددسراها با توجه به تقارن شب یلدا و ایام فاطمیه، پخت سمنوی نذری با همکاری هیئات و مساجد، تهیه بسته های کمک معیشتی ویژه نیازمندان با عنوان «پویش نذر حاج قاسم»، روضه خوانی در منازل شهدا با شعار «خانه هر شهید یک فاطمیه» و برگزاری دسته های عزاداری کودکان و نوجوان در معابر پر تردد و کوچه های مهم محلات ازجمله این برنامه است.

صباغ اضافه کرد: برگزاری مراسم شب یلدا بر سر مزار شهدای گمنام با عنوان «یلدای فاطمی»، برگزاری شب شعر اهل بیت در رثای حضرت زهرا (س)، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، پخش حدیث کساء از بلندگوهای مساجد و بوستان ها و میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند و ... در شب و روز شهادت،  غباروبی مزار شهدا معظم، برپایی دوره شخصیت شناسی با محوریت سیره و اخلاق حضرت فاطمه (س) ویژه بانوان،  و برگزاری روضه و عزاداری با عنوان «چارپایه خوانی»  از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فاطمیه است.

برپایه این گزارش؛ با هدف هویت بخشی سیمای بصری، پرچم مشکی، پوستر و بنر های تبلیغاتی با موضوع ایام فاطمیه تهیه و در معابر و ساختمان های منطقه نصب شده است.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 15623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =