پاسداشت ایام فاطمیه در منطقه ۱۳ با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای دهها ویژه‌برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام خبر داد و گفت : موکب مادر سادات با هدف تکریم و پاسداشت مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) در فلکه اول نیروی هوایی برپا است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی گفت : به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت مظلومانه حضرت صدیقه فاطمه (س) و پاسداشت شخصیت والای دخت نبی مکرم اسلام، اداره فرهنگی منطقه مطابق دستورالعمل ابلاغی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و در راستای ماموریت های ذاتی خود، با بهره گیری از ظرفیت های مساجد، پایگاه های بسیج، هیئات مذهبی و مدیریت محلات، ویژه برنامه های متعدد و متنوعی همزمان با دهه اول و دوم فاطمیه  تدارک دیده و به اجرا می گذارد.  
او ترویج سیره عملی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان بانوی اخلاق، ترویج ارزش های دینی و مذهبی و تکریم و تجلیل از جایگاه مادران و بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تکیه بر آموزه های حضرت فاطمه زهرا را از اهداف این ویژه برنامه ها برشمرد و افزود : ترویج سبک زندگی فاطمی، آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت معنوی حضرت زهرا (س)، فرهنگ عفاف و حجاب با تکیه بر آموزه های آن حضرت و تحکیم بنیان خانواده از محورهای برنامه های فرهنگی منطقه ۱۳ است که با توجه به دستورالعمل های بهداشتی از ستاد ملی کرونا برگزار می شود.
شهردارمنطقه ۱۳ با اشاره به برپایی موکب مادر سادات در فلکه اول نیروی هوایی گفت : این موکب که  با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی برپا شده است و در قالب برنامه های فرهنگی میزبان شهروندان خواهد بود.
علی احمدی در خصوص ویژه برنامه های منطقه در دهه اول فاطمیه ادامه داد : علاوه بر فضاسازی و تبلیغات محیطی با استفاده ازپرچم های مشکی و اکران تبلیغات محیطی با مضامین بیانات گهربار حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری و مناسک آئینی در مساجد منتخب منطقه و ویژه برنامه یلدای فاطمی در مزار و مقبره شهدای گمنام منطقه از دیگر برنامه های این ایام است.
او با بیان اینکه تئاتری با محوریت آشنایی هر چه بیشتر با شخصیت معنوی حضرت زهرا(س) به مدت ده شب در مجتمع روح الله برگزار خواهد شد ادامه داد :  مراسم آئین چارپایه خوانی  نیزدر محلات با استفاده از ظرفیت مساجد و هیئات به منظور تعظیم و تکریم شعائر اسلامی برگزار می شود.
شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد : ویژه برنامه های پاسداشت ایام فاطمیه در محدوده نواحی چهارگانه  با مشارکت در برپایی تجمعات هیئات فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا (س)، راه اندازی دسته های عزاداری، برپایی ایستگاه های فرهنگی و موکب و اجرای برنامه شام غریبان، طرح خانه هر شهید یک فاطمیه، روضه خوانی در منازل، مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب های مرتبط با حضرت فاطمه (س)، پخش حدیث کسا در اماکن عمومی و بوستان ها، اجرای گروه های سرود سیار میدانی با استفاده از ظرفیت مدارس، مساجد و پایگاه های بسیج، غبارروبی مزار شهدای گمنام، دوره های شخصیت شناسی حضرت فاطمه (س) در سرای محلات و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب پیگیری می شود.
او یادآور شد : همچنین ۱۴ برنامه نیز در قالب برپایی سفره صلوات، فراخوان مسابقات دینی، برنامه های مذهبی مجازی، دوخت رایگان چادر در سرای محلات، بارگزاری پیام های تربیتی، آموزشی در فضای مجازی و ... تدارک دیده شده است.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 15664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =