تداوم ۷ روزه کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت

وضعیت کیفیت هوای شهر تهران دوشنبه -۲۹ آذر ۱۴۰۰- برای گروه‌های حساس ناسالم است. این مساله ناشی از سکون جو اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، هم‌اکنون وضعیت کیفیت هوای شهر تهران نارنجی یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس است و شاخص آن روی عدد ۱۰۶ قرار دارد. کیفیت هوای شهر تهران طی هفته گذشته، ناسالم برای گروه‌هاس حساس بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز دوشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش باران تا اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۰) و افزایش ترافیک صبحگاهی برمیزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. در طول روز به‌تدریج تندی باد افزایش پیدا خواهد کرد و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 15699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =