برای مردم هوشمندسازی پروانه ساختمانی مهم‌تر از هوشمندسازی معاینه فنی و بلیت مترو است

بهرامی گفت: برخی از برنامه‌ها که در حوزه هوشمندی در شهر تقدم دارد اجرا نشده است، مثلا بخش عمده‌ای از نارضایتی شهروندان در حوزه پایان کار و پروانه ساختمان است، این برای مردم از هوشمند کردن معاینه فنی و بلیت مترو مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار شهر، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین اعطای پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌های تهران، گفت: بر اساس مفاهیم هوشمندسازی و آن چیزی که امروز مطرح است، به عنوان شهرداری تهران، مسئول هوش هستیم نه هوشمندسازی.

او ادامه داد: درواقع مسئول هوشمندسازی حتما باید بخش خصوصی باشد، اگر نتوانیم در هوشمندسازی شهر مشارکت بخش خصوصی را داشته باشیم، ‌این چرخه فرایند ناقص اجرا می‌شود. متاسفانه در طرح توسعه‌ای نتوانسته‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، در حالی که می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله پسماند، فضای سبز و حتی کارهای اداری آتش‌نشانی از ظرفیت هوشمندسازی استفاده کرد.

معاون شهردار تهران، با بیان اینکه اگر این رخداد محقق نشود، تمام درآمدها صرف هزینه‌های جاری خواهد شد، گفت: هم اکنون تمام درآمدهای کشور صرف هزینه جاری می‌شود و پولی نمی‌ماند که صرف توسعه و هوشمندی شود، درواقع ۱۰۶ درصد بودجه کشور جاری است و در کشور روزی پنج هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی داریم و اگر از این میزان نقدینگی درست استفاده نشود به مشکل مواجه می‌شویم.  

بهرامی افزود: نیروهای خبره در حوزه فناوری اطلاعات باید در بخش خصوصی به کار گرفته شوند و درگیر مسائل کارمندی نشوند.  

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه مسئول فرایندها، بخش خصوصی است و شهرداری درابتدا و انتهای فرایندها قرار دارد، گفت: برخی از برنامه‌ها که در حوزه هوشمندی در شهر تقدم دارد اجرا نشده است، مثلا بخش عمده‌ای نارضایتی شهروندان در حوزه پایان کار و پروانه ساختمان است، این برای مردم از هوشمند کردن معاینه فنی و بلیت مترو مهم‌تر است.

او درباره پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق در ساختمان‌های تهران هم بیان کرد: هم اکنون، زمان حضور نیروهای آتش نشانی در محل حریق حدود ۶ تا ۷ دقیقه است، اما مشکلی که وجود دارد کشف حریق است که در این بخش بیش از ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

به گفته بهرامی، اعطای نخستین پروانه اپراتوری پایش هوشمند حریق ساختمان‌های تهران به طور قطع سبب کاهش زمان کشف و اطفاء حریق می‌شود.

انتهای پیام

۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 15708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =