برپایی مسابقه یلدای فاطمی در منطقه ۱۵

ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی همزمان با بلندترین شب سال و تقارن با دهه نخست ایام فاطمیه در محله‌های منطقه ۱۵ به اجرا درمی‌آید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در این راستا، مسابقه یلدای فاطمی در دو بخش فیلم کوتاه با موضوع آشپزی پدر و کودک، پانتومیم های خانوادگی، نقالی خانوادگی، حافظ خوانی، بیان ویژگی های حضرت زهرا(س) و بخش فایل صوتی با موضوع خاطره گویی، حافظ خوانی، نقالی خوانی خانوادگی و موسیقی به اجرا درمی آید.

او در ادامه به برپایی یلدا بازار در پایانه خاوران اشاره کرد و گفت: این بازارچه با ۲۵ غرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت اداره امور بانوان و با همکاری اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تا ۲ دی برپاست و شهروندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح به این بازارچه واقع درضلع جنوب و جنوب غربی پایانه خاوران مراجعه کنند.

صباغ با اشاره به اینکه این یلدا بازار با هدف ارائه محصولات و دست سازه های بانوان سرپرست خانوار برپا شد، افزود: صنایع دستی، زیورآلات، پوشاک، محصولات یلدایی، آموزش و عرضه دمنوشهای ایرانی به شهروندان، مواد غذایی بسته بندی و ... از جمله محصولات ارائه شده در این بازارچه است.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: پردیس بانوان نیز با برگزاری کارگاه آموزشی صنایع دستی، شمع سازی، آموزش و چاپ اشعار حافظ روی پارچه، آشنایی با قصه های کهن وقصه خوانی مادربزرگ برای کودکان، نمایشگاه و صحنه سازی یلدا، آموزش ساخت زیور آلات و صنایع دستی و معرق کاری میزبان بانوان است.

او ادامه داد: افتتاح مهدکودک سرای محله خاورشهر، برپایی جشن یلدا ویژه  نوآموزان پیش دبستانی در سراهای محله و برگزاری مراسم یلدای فاطمی در سالن ورزشی شهدای رضویه به همت اداره اجتماعی ناحیه ۴ و مشارکت خیریه آبشار عاطفه ها از دیگر برنامه های اجرایی به همین مناسبت است.  

صباغ گفت: در پویش «نذر حاج قاسم»  نیز تاکنون با همکاری سازمان هان مردم نهاد ۱۱ هزار و ۳۷۰ بسته شب یلدایی شامل مواد غذایی، البسه، آجیل و میوه تهیه و میان خانواده های کم برخوردار نواحی هفتگانه توزیع شده است.

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 15803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =