نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۹ برگزار شد

با هدف بررسی مشکلات مساجد و تبادل‌نظر درخصوص ارتقا روش‌های خدمت‌رسانی به شهروندان با رویکرد مسجد محوری، نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۹ با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده مشاور شهردار و رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۹، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مصطفی خمینی، علما و ائمه جماعت و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده مشاور شهردار و رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با تاکید بر تشکیل شورای فرهنگی، از شهردار منطقه خواست تا برای بهره گیری از نظرات علما و متدینین نسب به تشکیل جلسات مستمر و موثر این شورا اقدام کند.
 او افزود : استفاده از ظرفیت سراهای محلات برای پیشبرد اهداف شورای فرهنگی امری ضروری است و سرای محلات می بایست به عنوان بازوی مساجد در خدمت این سنگر مردمی باشند.
رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران همچنین با تأکید بر محله محوری، گفت: تصمیمات مدیریت شهری می بایست در محلات گرفته شود تا آسیب محلات شناسایی و از طریق شورای فرهنگی راهکارهای رفع آن ارائه شود.
محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۹ نیز ضمن قدردانی از همراهی علما و روحانیون با مدیریت شهری در خدمت رسانی به شهروندان، بر محوریت مساجد در فعالیت های مجموعه شهری تاکید کرد و گفت : باید زمینه های حضور فعال تر و پرشورتر شهروندان در مساجد فراهم شود.
 او افزود: در حوزه اعتبارات نیز با توجه به جایگاه ویژه مساجد، می بایست تدابیر لازم برای افزایش این موضوع اتخاذ شود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید مصطفی خمینی با تاکید بر محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری در تعامل با مساجد گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مساجد می بایست پایگاه فعالیت های اجتماعی باشد و خدمت رسانی به شهروندان نیز از این منظر صورت گیرد و ائمه جماعات به عنوان معتمدین محلی یاری رسان مدیریت شهری در این حوزه ایفای نقش کنند.
همچنین، محمد کیخا معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه میزان تولید زباله فراتر از استاندارد جهانی در کلانشهر تهران است، برآگاه سازی شهروندان بر مبنای آموزه های دینی و پیشگیری از اسراف توسط علما تاکیدکرد.

۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 15843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =