تکذیب آمار ارائه شده درخصوص فرونشست ها/کدام مناطق تهران با پدیده فرونشست زمین مواجهند؟

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: براساس بررسی ها در قالب شهر تهران فرونشست دیده نمی شود و فقط در جنوب غربی پایتخت یعنی در مناطق ۱۸ و ۱۹، سالانه ۳۰میلی متر فرونشست ثبت می شود. بنابراین آمار ارائه شده ۳۰سانتی متر فرونشست سالانه در تهران را تکذیب می کنم.

مهدی بابایی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره طرح استفاده از پساب تصفیه خانه ها برای آبیاری فضای سبز گفت: ما باید توسعه دو طرح مکانیزاسیون آبیاری قطره ای و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز را که در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران بر آن تاکید شده است برای کاهش میزان برداشت آب از چاه های زیرزمینی در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: در طرح استفاده از پساب، شهرداری تهران باید هرساله بودجه مربوط به آن را به شورا ارائه کند و پس از تصویب در شورا، براساس آن بودجه و برنامه تدوین شده نسبت به افزایش استفاده از پساب و خارج کردن چاه های زیرزمینی از چرخه آبیاری فضای سبز اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورای شهر همزمان که توسعه طرح استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز را پیش می برد، پیگیر این موضوع نیز هست که آمار چاه هایی که از چرخه آبیاری فضای سبز خارج می شوند به شورای شهر اعلام شود.

بابایی با اشاره به آمار ارائه شده ۳۰ سانتی متر فرونشست سالانه در تهران توضیح داد: این آمار را تکذیب می کنم،  چون شهر تهران با استفاده از زیرساخت های پایش فرونشست به صورت ویژه رصد می شود و طبق بررسی و رصد ها، در قالب شهر تهران فرونشست دیده نمی شود. فقط فرونشست در جنوب غربی پایتخت داریم.

او در ادامه درباره آمار فرونشست در جنوب غربی تهران عنوان کرد: در این قسمت یعنی در مناطق ۱۸ و ۱۹، سالانه ۳۰ میلی متر فرونشست ثبت می شود.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اعلام اینکه این فرونشست در حریم منطقه دیده شده است، تاکید کرد: باید در غرب و جنوب غرب تهران طرح مکانیزاسیون آبیاری و استفاده از پساب را در اولویت قرار دهیم تا این حداقل فرونشست در پایتخت را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 15915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =