روایت زیبایی‌های تهران با آلبوم موسیقی «تهران جان»

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» که شنبه چهارم دی ماه برگزار شد، عنوان کرد: تهران عاصمه تشیع و تنها پایتخت شیعه در جهان است.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» شنبه چهارم دی ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، علیرضا زندوکیلی معاون هنری و امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود این سازمان ، حسین هوشیار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگ‌سرای تهران، علی‌محمد مؤدب و عارف علیزاده شاعر و خواننده این اثر و جمعی از اهالی رسانه در ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

در ابتدای نشست حسین هوشیار مدیر فرهنگی منطقه ۲۲ و رییس فرهنگ‌سرای تهران با خیر مقدم به حاضران گفت: فرهنگ‌سرای تهران تنها فرهنگ‌سرایی است که نام زیبای تهران را یدک می‌کشد و همواره این دغدغه را داریم که در زمینه معرفی شهر تهران و جذابیت‌هایش فعالیت کنیم. 

او افزود: این آلبوم موسیقی به پیشنهاد مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری تولید شد و به این خاطر از مشارکت همکاران معاونت هنری سپاسگزارم. اشعار علی‌محمد مؤدب و صدای عارف علیزاده وزانت خاصی به آلبوم بخشیده است و خوشحالیم که این آلبوم ساخته شد. امیدوارم این اثر فاخر به خوبی معرفی و شنیده شود و به ویژه مردم تهران از شنیدن آن لذت ببرند. 

سمیعی: تهران پایتخت شیعه جهان است

امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری نیز در این نشست گفت: این مجموعه حاصل همکاری ستاد و صف سازمان فرهنگی هنری است و در آلبوم‌های دیگری هم اتفاق افتاده بود. در ستاد سازمان فرهنگی هنری تلاش می‌کنیم ارتباط خوبی با مناطق داشته باشیم و با هر منطقه با توجه به ظرفیتش پروژه‌های مشترکی انجام دهیم.

او نمایش زیبایی‌های تهران و معرفی آن به عنوان پایتخت تشیع جهان را مهم‌ترین اهداف تولید آلبوم «تهران جان» دانست و اضافه کرد: آیین‌های مذهبی در تهران جایگاه خاصی دارد و این آیین‌ها در جهان مثال‌زدنی است. تهران در شاخص‌های هنری هم قابل توجه است و در برخی هنرها مکتب تهران را داریم. 

سمیعی در پایان گفت: مهم‌ترین شاخص تهران این است که به عنوان پایتخت شیعه جهان مطرح است. در اشعار آقای مؤدب هنرمندانه به این مفاهیم پرداخته شده است و اصولاً شعر در تهران جایگاه خاصی دارد. صدای گرم آقای علیزاده هم به جذابیت آلبوم افزوده است. از همکاران فرهنگ‌سرای تهران سپاسگزارم و از توجه اهالی رسانه نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم کار به گوش مردم عزیز برسد و آن را دوست داشته باشند. 

مؤدب: روستاستایی نباید به شهرستیزی منجر شود

علی‌محمد مؤدب شاعر آلبوم «تهران جان» اظهار کرد: توفیق شد در این آلبوم بخشی از حقی را که شهدا و مردم تهران به گردنم دارند، در حد بضاعتم ادا کنم. در ستایش فرهنگ روستایی کارهای زیادی شده، ولی باید دقت داشت که روستاستایی به شهرستیزی منجر نشود. اشتباهی که تا کنون انجام شده و حتی وارد کتاب‌های درسی هم شده است. شهر اگر اشکالی هم دارد از ماست و نباید خوبی‌های آن را فراموش کرد. غرق شدن در نوستالژی گذشته، راه نجات از وضعیت کنونی نیست. 

او ادامه داد: در آلبوم «تهران جان» تلاش کرده‌ایم تهران را آن‌گونه که هست، ببینیم. شهری که در سیاست و فرهنگ پیشتاز بوده است و اگر ایرادی هم داشته، ناشی از عملکرد ماست. مردم تهران حماسه‌های بزرگی در راه آزادی آفریده‌اند و از زمان انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند. از مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری تشکر می‌کنم که در دوران مسئولیتش چندین کار ارزشمند تولید کرده و از مدیران خوش‌فکر و پرتلاش عرصه هنر است.

مؤدب تصریح کرد: آلبوم «تهران جان» شروعی بر توجه به نعمت‌هایی است که داریم. ناشکری سر تا پای ما را فرا گرفته و به اعتقاد من باید به داشته‌ها و ظرفیت‌هایمان توجه کنیم. چه ظرفیتی است که متفکری مانند اقبال لاهوری را تا این حد به تهران علاقه‌مند می‌کند؟ امیدوارم تولید آثار فاخر همچنان ادامه داشته باشد و کارهایی ساخته شود که قدرت و بضاعت ما را در عرصه فرهنگ و هنر بیافزاید.

حجت‌الاسلام امرودی: تهران عاصمه تشیع و تنها پایتخت شیعه در جهان است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست ضمن تشکر از دست‌اندرکاران تولید آلبوم «تهران جان» بیان کرد: در سال‌های پیش شورایی برای ساماندهی شعارهای فرهنگی تشکیل شد و اولین شعاری که با تصمیم این شورا در تهران اکران شد، این بود: «شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست.» 

او ادامه داد: تهران سال به سال توسعه و پیشرفت را تجربه می‌کند و سرعت تغییرات به قدری بالاست که گاهی حتی خودمان که در تهران زندگی می‌کنیم، بعضی وقت‌ها خیابان‌ها را گم می‌کنیم. باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و از پل صدر گرفته تا بزرگراه امام علی (ع) و بوستان ولایت تا باغ کتاب و باغ‌موزه دفاع مقدس را قدر بدانیم. تهران توانسته زندانش را به یک موزه زیبا تبدیل کند و باغ‌موزه قصر پدید آمده است. تغییرات تهران بی‌نظیر است و ما چون مانند ماهی در آب هستیم، قدرش را نمی‌دانیم. کسانی که مدتی در ایران نبوده‌اند، به خوبی متوجه این پیشرفت می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: تهران شهری است که ۳۰ هزار شهید و پنج هزار شهید گمنام دارد و چنین شهری را باید طلا گرفت. این شهدا برکت تهران هستند. شهید از هر چه که داشته گذشته؛ جان، خانواده، دوست، تعلقات مادی و... را رها کرده و همه وجودش را فدا کرده است. آثار تاریخی‌ای در تهران کشف شده که سه هزار سال قدمت دارد و حتی آثاری با هفت هزار سال قدمت نیز یافت شده است که نشان از تمدن کهن تهران دارد.

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه وقایع تاریخی مهمی در تهران رخ داده که در جهان بی‌نظیر است، تصریح کرد: استقبال از امام خمینی (ره)، تشییع امام (ره)، تشییع حاج قاسم و تظاهرات عاشورای سال‌های ۵۶ و ۵۷ تعدادی از این وقایع است. تهران محل شهادت شهید مطهری و شهید اندرزگو است. مردم از اینها فقط یک اسم می‌دانند و خیلی در این حوزه وظیفه داریم. تهران محل زیست علمای بزرگی مانند حاج‌آقا مجتبی تهرانی، آیت‌الله مجتهدی تهرانی و آیت‌الله مهدوی کنی بوده است. ما در حجاب معاصرت با این شخصیت‌های برجسته هستیم و باید سال‌ها بگذرد تا قدر آنها دانسته شود.

او در پایان گفت: تهران الگوی همه شهرهای کشور است و هر اتفاقی در آن می‌افتد، در سطح کشور جریان ساز می‌شود. تهران عاصمه تشیع و تنها پایتخت شیعه در جهان است. تهران شهری است که نام امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) در آن می‌درخشد. 

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 15935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =