انجام اقدامات جدی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی و مالی

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه طرح جامع پسماند نگرش سیستمی و چندبخشی در شهر تهران دارد، افزود: الزامات اجرایی در بخش های مختلف شهر تهران و حتی خارج از آن تعریف می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد حسین بوچانی در نخستین جلسه کمیته راهبری طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران - دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰- گفت: طرح جامع پسماند شهر تهران  ۲۲فروردین ۱۴۰۰ تصویب شد به طوری که بعد از سالها شهر تهران دارای یک سند جامع شد.

وی ادامه داد: کمیته راهبردی به چند دلیل از جمله ارزیابی واحدهای مختلف شهرداری در رابطه با طرح جامع پسماند، مشکلات اجرایی برنامه، نحوه پایش، تغییر احتمالی در اولویت های اقدام، تهیه گزارش از روند اجرا، تصویب آیین نامه ها و شیوه نامه های تدوین شده، نظارت بر هزینه کرد سازمان و چند ماموریت و کار ویژه دیگر تشکیل شده است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر  تهران با بیان اینکه طرح جامع پسماند نگرش سیستمی و چندبخشی در شهر تهران دارد، افزود: الزامات اجرایی در بخش های مختلف شهر تهران و حتی خارج از آن تعریف می شود. همچنین باید در حوزه شهرسازی آیین نامه اتاقک پسماند در ساختمان‌ها را دنبال کنیم. علاوه بر این در بخش های فرهنگی، اجتماعی، مالی و اقتصادی باید کارهای جدی صورت بگیرد.

بوچانی ادامه داد: نکته بعدی موضوع سیال بودن طرح تغییر اولویت هاست. اولویت هایی که در مصوبه تعیین شده در بخشی از حوزه ها می تواند با نظر کمیته تغییر کند. همچنین لزوم تعریف طرح های تفصیلی ذیل طرح جامع پسماند از دیگر نکات مهم است.

او اضافه کرد: این طرح در کمیته فنی فرمانداری  تصویب شده اما در کمیته استانداری هنوز به مرحله تصویب نرسیده و باید این مسیر تصویب در  استانداری نیز نهایی شود.

بوچانی گفت: بودجه۱۴۰۱ یکی از تکالیف مهم است که در این بخش  برنامه‌های مالی که در مصوبه شورا مشخص شده باید توسط کمیته کنترل شود تا بودجه ها در شورا در اختیار سازمان قرار بگیرد.

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 16021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =