تقویت حضور بانوان در مدیریت شهر،یک نیاز در عصر کنونی است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: تلاش در ایجاد شهر دوستدار خانواده، تقویت حضور بانوان و نگاه زنانه در مدیریت شهر و توجه بیش از پیش به موضوعات فرهنگی و اجتماعی یک نیاز در عصر کنونی است.


به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به همراه مدیران این اداره کل در نشست هایی جداگانه با حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک، معاونین و بانوان مدیر این منطقه و همچنین بانوان تاثیرگذار و فعال اجتماعی شمال تهران، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در سطح شهر تهران نیازمند شکل گیری فرایندی برای حضور و مشارکت بیشتر زنان و دختران در عرصه های مختلف جامعه و رده های مدیریتی هستیم.
او به احیاء دوره های توانمندسازی برای بانوان مدیر اشاره کرد و گفت: ارتقاء توانمندی ها و انتقال تجارب در این دوره ها به ارتقای جایگاه و رده مدیریتی بانوان کمک می کند.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در جمع بانوان تاثیر گذار و فعال اجتماعی منطقه یک بر اهمیت بهره گرفتن از ظرفیت های فکری و عملی عظیم بانوان و دختران شهر تاکید کرد و بیان داشت: مشارکت های مردمی نباید در حد شعار بماند بلکه باید با تمام وجود باور داشته باشیم که کاری که از دل مردم برخاسته، برای مردم است؛ بر همین اساس می توان در راستای بهبود محیط پیرامون از این ظرفیت ها استفاده کرد.
اردبیلی خاطر نشان کرد: برای رشد و ارتقای دختران شهر باید به راه هایی برای ابراز وجود موثر و سالم آنان بیاندیشیم و به نحوی برنامه ریزی کنیم که بانوان و دختران خود را به رسمیت شناخته و در هیچ موقعیتی احساس مجبور بودن به انجام کاری را نداشته باشند بلکه نظام اولویت هایشان و عمق اثر خود را بیابند و احساس کنند که در هر لحظه می توانند در محیط بهبود ایجاد کنند.
او تصریح کرد: طرحی را برای ارتقاء مشارکت دختران و زنان در محله ها در دست اجرا داریم و بر همین اساس از همه مجموعه های تاثیر گذار و انجمن های مردم نهاد درخواست داریم اگر طرح و ایده های نوآورانه برای بهبود این مهم در محله ها دارند که در کوتاه مدت اثر گذار باشد به ما اعلام کنند تا به کمک هم بتوانیم حضور این قشر از جامعه را در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی پررنگ تر کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عباس غلامرضازاده سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی نیز در این جلسه گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل داده اند و مطالباتی دارند که حضور پررنگ تر آنان در پست های مدیریتی می تواند جواب مناسبی به این مطالبات باشد و شرایط را به گونه ای رقم بزند که چهره شهر ازشکل مردانه خارج و فضای زیست برای همه اقشار جامعه فراهم شود.

۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 16237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =