۷هزارمیلیارد تومان بدهی دولتی‌ها به منطقه۶/ فضای پارک در پردیس اداری-فرهنگی پایتخت افزایش می‌یابد

شهردار منطقه۶ درباره مهمترین پروژه‌ها، برنامه‌ها و میزان مطالبات شهرداری این منطقه از دستگاه‌های دولتی توضیح داد.

مسعود رنجبریان در گفت و گو با خبرنگار شهر، درباره مطالبات شهرداری این منطقه از دوایر دولتی توضیح داد: با توجه به بررسی های انجام شده  میزان مطالبات شهرداری منطقه ۶ از دوایر دولتی و وزارتخانه ها حدود هفت هزار میلیارد تومان است. با هماهنگی با حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران در حال تشکیل جلساتی با دوایر دولتی هستیم تا در بودجه سال ۱۴۰۱ این مساله پیش بینی و عوارض شهرداری لحاظ شود و بتوانیم در سال آینده بخش عمده ای از این مطالبات را وصول کنیم.

شهردار منطقه ۶ در ادامه درباره مهمترین برنامه ها و پروژه های این منطقه نیز گفت: منطقه ۶ منطقه ای است که از سال های قبل شکل گرفته است و در آن شاید امکان طراحی کار عمرانی بزرگ و مگاپروژه وجود نداشته باشد به همین دلیل هم برای حل بسیاری از مشکلات منطقه باید کارهای نرم افزاری را دنبال کرد. در حال حاضر پروژه هایی درباره بهسازی معابر، پیاده روسازی و اصلاح انهار در حال انجام است که البته جزو کارهای توسعه ای و روتین شهرداری است.

مسیر طبیعت؛ از خیابان اسدآبادی تا آفریقا

رنجبریان اضافه کرد: در کنار این موضوعات، برای سنوات آینده در حال پیش بینی پروژه بزرگی به نام طرح «مسیر طبیعت» هستیم. این طرح از خیابان اسدآبادی در کنار آسیاب آبی تا خیابان افریقا امتداد خواهد  داشت و بعد از آن نیز به اراضی عباس آباد منتهی می شود.این پروژه با رویکرد و هدف احیای پیاده روی و توجه به بحث انسان محوری در منطقه اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: مساحت این پروژه بالغ بر ۱۴۷ هزار مترمربع و دارای ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ متر طول است. پروژه مسیر طبیعت؛ شامل مسیرهای پیاده روی و چند پل است. از جمله اینکه پل های بزرگی روی خیابان ولیعصر(عج) و خیابان آفریقا اجرا می شود و در نتیجه یک پروژه خاص و ویژه در منطقه ۶ در آینده بهره برداری خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ بیان کرد: طراحی اولیه و فاز صفر آن انجام شده و فاز یک آن در حال تصویب است و در حال پیگیری هستیم که فاز دوم آن را تا دو ماه آینده به تصویب برسانیم و تا پایان سال اجرای فاز یک این پروژه را آغاز کنیم. با توجه به حجم و ابعاد آن، تکمیل و نهایی شدن پروژه مسیر طبیعت دو سال طول می کشد و پیش بینی می شود که در این دوره مدیریت شهری افتتاح شود.

اقدامات نرم افزاری برای کاهش ترافیک منطقه ۶

رنجبریان عنوان کرد: از مهمترین موضوعات و مشکلاتی که در سطح منطقه ۶ وجود دارد این است که به علت وجود ادارات زیاد در آن، با ترافیک شدیدی در منطقه روبه رو هستیم. حدود ۹ وزارتخانه در منطقه ۶ وجود دارد که پرتردد هستند و جمعیت سیار زیادی را به منطقه اضافه می کنند که همین مساله باعث افزایش ترافیک در سطح منطقه می شود بنابراین باید مدیریت ترافیک را با انجام کارهای نرم افزاری صورت دهیم. به همین منظور مشاور ترافیکی برای منطقه در نظر گرفته ایم  که در حال بررسی است تا بتوانیم با تغییر جهات حرکتی بسیاری از ترافیک ها را کاهش دهیم.

احداث پارکینگ مکانیزه در سه نقطه از منطقه ۶

او با بیان اینکه این جمعیت سیار همچنین به جای پارک نیاز دارند، یادآور شد: بر همین اساس کمیته پارکینگ را در سطح منطقه تشکیل و در اولین جلسه آن سه محل را برای ایجاد پارکینگ های مکانیزه مشخص کردیم تا با کمک سازمان و معاونت حمل و نقل ترافیک در سال جاری در سه نقطه پارکینگ مکانیزه احداث کنیم. در همین راستا همچنین باید محلات دیگری را در نظر بگیریم. شهرداری زمین پارکینگ را در اختیار قرار می دهد تا پارکینگ های طبقاتی، مکانیزه و زیرسطحی را در سطح منطقه افزایش یافته و مشکل پارکینگ را کاهش دهیم.

ایجاد گذرهای معدن و فرهنگ

شهردار منطقه ۶ گفت: منطقه۶ علاوه بر پردیس اداری، پردیس فرهنگی نیز به شمار می رود و بسیاری از دانشگاه های کشور مانند دانشگاه تهران، امیرکبیر و تربیت مدرس در این منطقه واقع شده اند. از این جهت، شهرداری منطقه باید به مباحث فرهنگی نیز ورود کند. بنابراین یکی از موضوعاتی که دنبال می کنیم ایجاد گذر فرهنگی در سطح منطقه است. از گذرهایی که از قبل مشخص شده و طرح آن در حال تصویب است گذر فرهنگی در خیابان برادران شهید مظفر است که در امتداد خیابان فلسطین و از خیابان طالقانی تا انقلاب را شامل می شود و می تواند عمده موضوعات فرهنگی سطح منطقه را پوشش دهد.

رنجبریان افزود: همچنین گذر معدن به واسطه واقع شدن وزارتخانه صمت در منطقه ۶ و اتاق معدن  در خیابان سمیه از دیگر طرح ها در این زمینه به شمار می رود. بر همین اساس دنبال این هستیم در خیابان سمیه گذر معدن را راه اندازی کنیم. علاوه بر این از بلوار کشاورز تا میدان هفت تیر گذر فرهنگی دیگر راه انداری می کنیم چرا که این خیابان یکی از راسته های کتابفروشی و انتشاراتی هاست.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 16244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =