برگزاری نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین در منطقه ۲۱

به میزبانی شهرداری منطقه ۲۱ و با حضور شهردار و مدیران منطقه، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین در منطقه صنعت و سکونت برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور شهردار منطقه در ابتدای این مراسم گفت: حضور نمایندگان محترم مجلس و شورای شهر در برنامه امروز ما، به نوعی پاسخگویی عملی آنان به اعتماد و مطالبات بحق شما بانوان و کارآفرینان گرانقدر است.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به بانوان هویتی ممتاز در سطح جامعه بخشیده است. در هیچ کجای دنیا زنان را به این درجه از کرامت و بزرگی نمی‌بینیم. این مهم برخاسته از مکتب ماست. مکتبی که بهشت را زیر پای مادران معرفی می کند.

کاشانی پور اظهار داشت: دین اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی تمام عیار؛ نه تنها برای بانوان بلکه برای تمام بشریت معرفی می کند. مکتب اسلام، بن مایه تمدن ماست.

او ادامه داد: سه تفاوت اصلی میان تمدن غربی با تمدن اسلامی وجود دارد؛ در تمدن غربی، علم به صورت مطلق جستجو می شود، اما در تمدن اسلامی علم همراه با اخلاقیات است. در تمدن غرب مادیات به صورت مطلق مورد نظر است، ولی در تمدن اسلامی مادیات توأم با دیانت و معنویت است؛ در تمدن مغرب زمین سیاست به صورت مشخص برای کسب قدرت دنبال می شود و عدالت سوز است اما در تمدن اسلام سیاست توأم با عدالت است.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: همین سه اصل ذکر شده، جایگاهی خاص را برای انسان قائل شده است. بانوان فعال در جامعه امروز، علاوه بر مسئولیت های خانوادگی؛ رسالت اجتماعی خود را نیز ایفا می کند.

مقام مسئول مدیریت شهری منطقه۲۱ یادآور شد: جهت گیری در دوره فعلی مدیریت شهر بر این است تا تهران را شهری آباد و پیشرو و شهروندان تهرانی را مکرم و برخوردار ببینیم. به امید خدا تلاش ها بر این معطوف شده تا ضمن احساس وظیفه برای جهش تولید در زمینه مانع زدائی و پشتیبانی، نسبت به مجموعه های تولیدی منطقه۲۱ و سرانه های موجود آن، در سطح شهر تهران نمونه باشد.

او تصریح کرد: شهروندان فهیم منطقه۲۱؛ آلودگی هوا و ترافیک ناشی از استقرار صنایع را تحمل می کنند، شایسته نیست که با وجود این ظرفیت، بیکاری در این بخش از شهر مشاهده شود. صنایع و کارخانجات باید در راستای تولید اشتغال از جوانان بومی منطقه۲۱ بهره ببرند.

کاشانی پور با اشاره به نقش مهم بانوان در اشاعه موضوعات فرهنگی گفت: معتقدم هر حرکت سازنده ای با محوریت زنان شدنی است. مثلاً در مبحث تفکیک پسماند از مبدا، حتما از ظرفیت بانوان خانه دار به منظور فرهنگ‌سازی و جا افتادن فرهنگ خوب تفکیک پسماندها از منازل می‌توان بهره برد.

همچنین سوده نجفی، عضور هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار داشت: وجود بیش از ۱۷۰ کارخانه در منطقه ۲۱ ، در کنار برکاتی که برای صنعت کشور دارد، منجر به زمینه سازی بروز آسیب‌های اجتماعی در منطقه نیز شده است و همچنین عرصه‌های باز رها شده، نسبت به برخی مناطق دیگر نقاط بی دفاع شهری بیشتری را ایجاد می کند.

او با اشاره به پرسش یکی از فعالین در حوزه کارآفرینی اجتماعی در خصوص شرایط زنان سرپرست خانوار ادامه داد: در بعد حمایت از بانوان سرپرست خانوار، ستادهای توانمندسازی را ارتقاء خواهیم داد. اعتقادمان بر این است که شهرداری نهادی اجتماعی بوده و متولی توانمندسازی بانوان است تا رشد و توسعه پایدار رقم بخورد.

نجفی تاکید کرد: در کمیته سلامت شورای شهر تهران به دنبال پیگیری موارد مرتبط با ارتقاء سطح سلامت بانوان در سه بعد جسمی، اجتماعی و روانی هستیم. در حوزه توانیابان نیز اقداماتی مانند مناسب سازی معابر، اماکن عمومی و بوستان ها در دستور کار جدی بودجه سال ۱۴۰۱ است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در تمام کشورهای توسعه یافته؛ سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها در کنار دولت و شهرداری ها در حال خدمت رسانی هستند. از تمامی افرادی که خواهان کمک رسانی در تمامی طبقه بندی‌های مدنظر باشند به گرمی استقبال می‌کنیم.

او افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری ورزش همگانی و پویش دوشنبه های ورزشی مورد تاکید است؛ شهردار محترم پایتخت این نوید را به بانوان داد تا بوستان‌های مخصوص بانوان و یا فضاهایی منحصر به حضور بانوان در بوستان‌های فعلی تعبیه شود.

فاطمه قاسم پور نماینده مجلس و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه زنان توسط شهرداری تهران رقم خورده، گفت: در زمینه ایجاد زیرساخت های مناسب جهت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و همچنین توجه به بانوان آسیب‌پذیر در شهرداری تهران اقدامات خوبی صورت گرفته که تقریبا تمامی آنها هم اکنون نیازمند تقویت و احیاء هستند.

او افزود: طی رایزنی ها و جلساتی که هم با شورای شهر و هم مجموعه با مدیریت شهری چه در سطح ستادی و اداره کل امور بانوان چه در سطح مناطق داشته‌ایم، همت و اراده ایجاد تغییرات و بهسازی ها در بین مدیران دیده می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ابتدایی ترین درخواست‌های بانوان منطقه۲۱ ایجاد بازارچه است که پیگیری ایجاد این بازارچه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، در این برنامه مدیران شهری و کشوری حاضر به سوالات و درخواست های شهروندان پاسخ دادند و تصمیمات لازم در خصوص تشکیل مجمع زنان کارآفرین در منطقه۲۱ اتخاذ شد.

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 16266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =