برگزاری اختتامیه دومین کنگره سردار دلها و شهدای مدافع حرم در منطقه ۱۴

آئین اختتامیه دومین کنگره بزرگداشت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم منطقه ۱۴ با حضور امام جمعه موقت تهران، فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر تهران، معاون شهردار تهران و شهردار منطقه ۱۴ برگزار و با تجلیل از خانواده معظم شهدا و برگزیدگان آثار جشنواره خاتمه یافت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای پر افتخار دارالمومنین، با بیان اینکه آنچه شهدا را به خدا نزدیک کرد عمل صالح آنها بود، گفت: سردار سلیمانی آراسته به ایمان و قله های عمل صالح  بود.
ابوترابی فرد؛ سردار سلیمانی را قدرت و عزت برای ملت ایران و اسلام دانست و افزود: ملت ایران با وجود تنگناهای  اقتصادی و دسیسه های قدرت های بزرگ، در سایه عزتی که شهدا خلق کردند برای همیشه تاریخ، عزیز و سرافراز هستند.
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم با پرداختن به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی، گفت:  ایشان در همه ابعاد برتر و شاخص بود. چه در عرصه دیپلماسی چه فرهنگ، چه اقتصاد، مبارزه علیه دشمن  و چه در ارتباط متواضعانه با مردم و خانواده شهدا، الگوی تمدن نوین اسلامی است.
او ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی برای آزادی و امنیت مردم فداکاری می کرد از این رو ایشان نه تنها متعلق به کشور ایران بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان بود.
سردار اشتری با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی درمکتب عاشورا پرورش یافته بود، بر اهمیت و ادامه راه و مکتب سردار سلیمانی تاکید کرد. 

خدمتگزاری با پشتوانه دعای خیر مردم و برکت خون شهدا

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ نیز در توصیف خصایص اخلاقی سردار دلها گفت: مجاهدت، خدمت، عشق و حضور در کنار مردم از خصایص بارز سردار بود. 
سالاری پور خدمت به مردم را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با دعای خیر مردم دارالمومنین و به برکت خون شهدا خدمتگزار مردم منطقه ۱۴ باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حاتم پوری امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) نیزگفت: ایشان در اوج صلابت در جنگ، سرداری با اخلاص و مهربان بود و الگویی نمونه برای همه مسلمین و مردم است.
حمیدرضا مقدم فر دبیر ستاد مردمی برگزاری دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با قدردانی از مدیریت شهری منطقه ۱۴ برای برگزاری این مراسم گفت: حاج قاسم قهرمان همیشه پیروز است چراکه متوکل و  متوسل بود.
دومین کنگره سرداردلها در منطقه ۱۴ در مسجد علی ابن الحسین(ع)  با برنامه های متنوع فرهنگی و ارزشی همچون مدیحه سرایی، هم خوانی، نمایشگاه های جانبی هنری، طبخ سمنو و تجلیل از خانواده معزز شهدای مدافع حرم و برگزیدگان آثار ارسالی به جشنواره همراه بود.
این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، احمد علوی و مهدی بابایی از اعضاء شورای شهر تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴، حجت الاسلام و المسلمین حاتم پوری امام جماعت مسجد علی ابن الحسین(ع)، معتمدان محلی، خانواده معزز شهدا و اقشار مختلف مردم دارالمومنین تهران برگزار شد.

۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 16332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =