حرکت کاروان عشق و قافله عزا در منطقه ۲

به مناسبت سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام فاطمه الزهراء (س) و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، کاروان عشق و قافله عزا در منطقه۲ به حرکت درآمد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،کاظم داودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت :  امسال با توجه به همزمانی شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام فاطمه الزهراء (س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی در قالب ۲۲ عنوان با همکاری نهادهای مردمی، بسیج، هیئت های مذهبی، مراکز آموزشی و سرای محلات پیش بینی و اجرا می شود
 او به حرکت  کاروان عشق و قافله عزا با اجرای سرود های حماسی و آیینی دمام زنی اشاره کرد و افزود:  بدین مناسبت تجمع بزرگ عزاداران  فاطمی با عنوان "تجمع فاطمیون" در دو نقطه از منطقه واقع در میدان شهید طهرانی مقدم و بازارچه سنتی خیابان ستارخان برگزار می شود.
به گفته داودی؛ برپایی موکب های "عزا" و "قافله عزا" در نقاط منتخب منطقه و حرکت دسته عزاداری از مجتمع آموزشی امام صادق(ع) تا دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر ویژه برنامه های سوگواری بانوی دو عالم است.
معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه۲ به اجرای برنامه "انسیه الحوراء " اشاره کرد و گفت: این  نشست فرهنگی با موضوع شخصیت شناسی حضرت صدیقه طاهره(س)، الگوسازی و الگوپذیری از سبک زندگی ایشان در جهت تحکیم بنیان خانواده با حضور جمعی از شهروندان برگزار و همزمان از دو جلد کتاب خاطرات شهداء که به همت بسیجیان محله طرشت نگارش شده رونمایی شد.
او افزود:اجرای تئاتر خیابانی با عنوان "سرباز" و "ایستاده ایم"در میادین و معابر پرتردد، دانشگاه ها و مراکز دولتی منتخب، و گلزار مطهرشهدای گمنام ، برگزاری شب شعر ایثار و نمایش فیلم "بصیرت" در سرای محله شریف و مجتمع آموزشی مفید ، اجرای "مسابقات فرهنگی"در قالب  دلنوشته،کتابخوانی، شعر، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و همچنین اجرای برنامه  "همقدم با حاج قاسم" با پویش خوانش وصیت نامه شهید سلیمانی توسط کودکان در استودیو کاج سرای محله بهرود بخشی دیگر از برنامه های فرهنگی است.
به گفته داودی؛ با هماهنگی نواحی ۹ گانه  و نهادهای مردمی ویژه برنامه هایی چون "هدیه نور"؛ با اجرای طرح ختم ۴۵۰جزء قرآن کریم ، غبار روبی گلزار شهدای گمنام با موضوع "عطرعشق"، بازدید از خانواده معظم شهداء برپایی "نمایشگاه عکس" از تصاویر شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعین سلامت، در سرای محلات اجرا شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: همزمان با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی، طرح های حمایتی تحت عنوان "نذر قاسم" در دو بخش خدماتی و معیشتی اجرا شد که در این طرح  برنامه های حمایتی و خدماتی از خانواده های کم بضاعت انجام شد.

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 16396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =