برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به منظور روایت تجسمی زندگی و مظلومیت حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، درباره برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در این منطقه گفت: این نمایشگاه به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف فضاسازی بصری از زندگی و مظلومیت بزرگ‌بانوی اسلام در خیابان ۱۷ شهریور، روبه‌روی متروی امیرکبیر دایر شده است.

یزدی با یادآوری این مطلب که نمایشگاه یادشده به مدت یک ماه برپا است، افزود: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم هم‌زمان با ایام فاطمیه اول یعنی ۱۸ آذرماه در این منطقه شروع به کار کرده و تا ۱۷ دی‌ماه نیز همه‌روزه از نماز مغرب به مدت ۳ ساعت در معرض بازدید عمومی قرار خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۲ درباره حال و هوای این نمایشگاه توضیح داد: کوچه‌های بنی‌هاشم، نمایشگاهی شامل نمایش هنری و روایتگری از برخی روایت‌های مقاطع مختلف زندگی آن حضرت مانند رحلت پیامبر، غصب خلافت، روایت شهادت حضرت و... است. 

او همچنین از برپایی سومین گردهمایی ادبی «حرف آخر عشق» با موضوع ارائه آثار ادبی در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه خبر داد و بیان کرد: این گردهمایی از مجموعه برنامه‌های «انجمن ادبی ترنج» است که چندی است به همت شهرداری منطقه ۱۲ شکل گرفته و در آن شهروندان به ارائه آثار ادبی، ارزشی و فرهنگی می‌پردازند.

به گفته یزدی؛ سومین گردهمایی ادبی حرف آخر عشق با حضور سیدوحید سمنانی شاعر ارزشی معاصر، سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری منطقه ۱۲ به اجرا درآمد که با استقبال خوبی از سوی شعرای جوان روبه‌رو شد.

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: 16413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =