قم به عنوان استان معین منطقه ۲۰ انتخاب شد

نشست تخصصی و جلسه هم‌اندیشی استان معین منطقه ۲۰ با حضور مدیران کل بحران استان قم، ادارات تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران این منطقه و استان قم به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ ناظم رضوی شهردار منطقه با بیان اینکه استان قم به عنوان معین منطقه ۲۰ تعیین شده است، گفت: در این جلسه که با هدف اجرای دستورالعمل وزارت کشور در خصوص استفاده از تمامی ظرفیت های استانهای معین برگزار شد در خصوص تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر برای مرور عملیات در زمان بحرانهای احتمالی و چگونگی بهره برداری از ظرفیت نیروهای امدادرسان استانهای معین در هنگام وقوع بحرانها بحث و تبادل نظر شد.

ناظم رضوی با اشاره به برخی بزرگراه های شریانی منتهی به ری گفت: دو شهر قم و ری به واسطه موقعیت مذهبی، نزدیکی بعد مسافتی و همچنین انجام تعاملات بین شهری که از زمان قدیم وجود داشته، انتخاب مناسبی به عنوان شهر معین منطقه ۲۰ است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به تقسیم بندی شهرهای معین اظهار داشت: با بهره برداری از بزرگراه غدیر به نظر می رسد می بایست بازنگری در تقسیم بندی شهرهای معین شهر تهران انجام شود و می توان از پتانسیل استان های قزوین، زنجان و البرز در شرایط بحرانی برای بخش های شرقی شهر تهران استفاده شود.

او ادامه داد: به منظور تسهیل در دسترسی به مناطق مختلف شهر تهران در شرایط بحرانی، پیش بینی استقرار پایگاه های  مدیریت بحران و امدادرسانی در حدفاصل مسیرهای مواصلاتی ضروری است.

ناظم رضوی گفت: شهرری به واسطه وجود پالایشگاه و برخی مراکز خاص در مجاورت این شهر و همچنین راه های مواصلاتی، موقعیت ویژه ای دارد و می بایست راه های امدادرسانی به این شهر با نظارت اداره راه و شهرسازی و ادارات ذیربط با مدنظر قرار گرفتن سناریوهای احتمالی در شرایط بحران بازنگری شود.

شهردار منطقه با اشاره به ویژگی های شهرری بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرری حجم زیادی از آب های سطحی شهر تهران به شهرری سراریز و همچنین مسیر کانال های اصلی شهر تهران به دشت های جنوبی این شهر هدایت می شود و پیش بینی های تخصصی برای مقابله با شرایط بحرانی ضروری است.

در پایان این جلسه که با حضور شهردار منطقه ۲۰، مدیران کل بحران استان قم، نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و تعدادی از مدیران ارشد این منطقه در سالن مدیریت بحران منطقه ۲۰ برگزار شد، در خصوص برگزاری مانور سراسری زلزله شهر تهران در اواخر دی ماه بحث و تبادل نظر شد.

این گزارش حاکی است بازدید شهردار منطقه از اتاق فرماندهی عملیات(eoc) و بازدید مدیرکل و روسای ادارات مدیریت بحران استان قم از مرکز آموزش سازمان آتش نشانی شهر تهران از دیگر بخشهای این جلسه بود.

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 16423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =