برگزاری مراسم عزای فاطمی در منطقه ۳

همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه‌های عزاداری مختلفی در منطقه ۳ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در این باره گفت: برپایی موکب، پخش صوتی مداحی و سخنرانی در خودرو استیج سیار، برگزاری برنامه های عزاداری در سرای محلات ۱۲ گانه و مساجد، تجمع مردمی دسته عزاداری در میدان اختیاریه و دلجویی از خانواده شهداء جزو برنامه هایی است که در این ایام اجرا می شود.

او افزود: نمایشگاه رزق فاطمی با حضور بانوان محلی و سرپرست خانوار، حرکت دسته عزاداری، سخنرانی و مدیحه سرای در مساجد، برپایی سفره حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه های کودک از دیگر برنامه های این ایام است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی در تشریح برنامه های دومین بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: سخنرانی، مدیحه سرایی و شعرخوانی با حضور شهردار منطقه و معاونین، شهرداران نواحی و شهروندان در مسجد "حسینیه ارشاد" برگزار شد.

او به ظرفیت های شهرداری، مساجد، پایگاه های بسیج و نخبگان محلی به منظور بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دلها اشاره کرد و افزود: دبیرخانه های تخصصی خوشنویسی، فیلم و عکس، قرآن و کودک، ادبی، هنرهای تجسمی و تولید محتوا در نواحی ششگانه راه اندازی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ گفت: مراسم شب شعر" سردار فاطمی" با حضور جمعی از شاعران برجسته کشور، ایجاد موکب، راه اندازی کاروان خودرویی، پویش مردمی نذر به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تشکیل کمیته خیرین در سطح محلات و جمع آوری کمک های مردمی و توزیع بین مستمندان، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از جمله این برنامه ها است.

کمالی نسب افزود: تجلیل از خانواده شهدا، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، برپایی میز خدمت و مشاوره روانشناسی، ختم قرآن کودکان و نوجوانان، اهدا لوازم التحریر با عکس سردار دلها به دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار، پخش نذری، گردهمایی نوجوانان با موضوع "من-فرزند-حاج –قاسم –هستم" از دیگر برنامه های این ایام است.

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 16461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =