توجه ویژه به موضوع خانواده‌محوری در این دوره از مدیریت شهری

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با همراهی شهردار منطه ۸ در بازدید یک روزه از منطقه، در جریان امور بانوان شاغل در منطقه، فعالیت‌های شهرداری منطقه در امور بانوان و چگونگی ارائه خدمات قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، این بازدید با نشست صمیمانه مشاور امور بانوان شهرداری تهران با بانوان‌ شاغل در شهرداری منطقه ۸ آغاز شد و مریم اردبیلی، مشاور امور بانوان شهرداری تهران ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت، اخلاص در کار را رمز قبولی و موثر بودن دانست و با اشاره به حدیث "مَن اَصعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اَهبَطَ اللهُ اَفضَلَ مَصلَحَتِه" از حضرت فاطمه(س) گفت: اگرخالصانه خدمتی را انجام دهیم بهترین‌ مصلحت‌ها حاصل می‌شود.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در نشست صمیمانه با شهردار منطقه۸ و تیم مدیریت شهری منطقه گفت: از بین ۱۱۴۰۰ بانوی شاغل در شهرداری تهران، متخصص‌ترین و با تجربه‌ترین بانوان با نگاه‌های خوب مدیریت شهری، در این مجموعه فعالیت می کنند.

اردبیلی ادامه داد: شهرداری منطقه۸ از پیشتازان تحقق رویکرد خانواده محوری است و هدف ما در مدیریت شهری جدید این است که خانواده را به عنوان واحد کنش حل مسائل شهری ببینیم، به رسمیت بشناسیم و مدیریت شهری را به خانواده تفویض کنیم.

او افزود: برای تحقق "تهران خانواده"، "ریحان شهر" و دیگر طرح‌ها، ازظرفیت‌های حداکثری مدیریتی بانوان بهره خواهیم برد. مسئله های شهروندان با این رویکرد قابل حل است.

فاطمه تنهایی، شهردار منطقه ۸ در این جلسه گفت: در مرتفع‌کردن چالش‌های بانوان در منطقه و انجام‌ هر فعالیت و اقدامی که در حوزه بانوان شاغل و شهروندان باشد پیشگام‌ خواهیم بود و از هر تحولی در حمکرانی مسئله محور و مدیریت شهری خانواده محور استقبال می‌کنیم.

تکریم بانوی جانباز ۵۵ درصد

مشاور امور بانوان شهرداری تهران و شهردار منطقه۸ در ادامه نشست صبحگاهی خود به دیدار بانوی جانباز زن ۵۵ درصد رفتند و در فضایی صمیمانه پای درد و دل این بانوی فداکار نشستند.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ ضمن پاسداشت فداکاری‌های این مادر و پرستار دفاع مقدس که سال ۱۳۶۵ در فکه به مقام جانبازی رسیده است، گفت: حضور و حمایت بانوان در همه عرصه‌ها بالاخص دفاع مقدس افتخاری دیگر برای جامعه بانوان است.

شهرداری به دنبال توانمندسازی و تسهیل فعالیت‌های بانوان

در ادامه مشاور امور بانوان شهرداری تهران در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۸ حضور یافت و با بانوان فعال و تاثیرگذار حوزه اجتماعی و فرهنگی و دبیران و مدیران سرای محلات دیدار کرد و گفت: ظرفیت های بالای انسانی در منطقه۸ فراوان است و محلات روی دست بانوان می چرخد و شهرداری به دنبال تسهیل فعالیت زنان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و جامعه کم‌توان و توانیابان است.

گفتنی است؛ این بازدید با حضور در مقبره شهدای گمنام و غواص بوستان‌ فدک و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به پایان رسید.

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 16503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =