استفاده از ظرفیت کسب و کارهای دانش‌بنیان در نوسازی کارخانه سیمان ری

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف بررسی فضا و امکان‌سنجی راه‌اندازی فعالیت‌های استارتاپی در کارخانه سیمان ری، از این مجموعه بازدید به عمل آورد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مریم ملونی به همراه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از کارخانه سیمان ری بازید کرد و در جریان اقدامات این سازمان برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و بهره گیری از استعدادهای جوانان در قالب فعالیت‌های استارتاپی و فراهم کردن فضای کار اشتراکی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این بازدید با اشاره به این که در چند دهه گذشته، استفاده از منابعِ فرهنگیِ محلی به ­عنوان پیشران بازآفرینی شهری تبدیل به گرایشی فراگیر در مداخلات شهری در کشورهای مختلف جهان شده است، یادآور شد: استفاده از فرهنگ و منابع فرهنگی در راهبردهای برنامه ریزی شهری، ابزار مهمی برای ارتقای فرصت­های توسعه به­ ویژه در عرصه­ های ناکارآمد و رو به ­افت شهری است.

کاوه حاجی علی اکبری تصریح کرد: بازآفرینی فرهنگ ­مبنا، عموماً با استفاده از پتانسیل­ها و منابع ملموس و ناملموس فرهنگی در عرصه­ های ناکارآمد، در پی تجدید حیات اجتماعی-اقتصادی این محدوده­ ها شکل می گیرد؛ از این‌رو بکارگیری این رهیافت در بازآفرینی کارخانه سیمان ری می­تواند راهگشا باشد.

او با بیان این که بازآفرینی کارخانه سیمان ری در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو کارکرد برای آیندة سیمان ری در نظر گرفته شد؛ اول، حفظ هویت میراثی و عملکرد تاریخی مجموعه در قالب موزه صنعت سیمان و دوم بهره‌برداری از فضا در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در قالب فعالیت‌های استارتاپی و فراهم کردن فضای کار اشتراکی. 

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ تبدیل کارخانه سیمان ری به فضای عمومی خلاق، سرزنده، ایمن، هدایت و جذب سرمایه‌های انواع استارتاپ‌ها به محدوده، ایجاد کانون جدید برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در جنوب پایتخت، ارتقای کیفیت زندگی ساکنان پیرامونی محدوده طرح و تسهیل دسترسی تمام شهروندان به فضای فرهنگی، هنری و میراثی کارخانه سیمان ری، چشم انداز مأموریت سازمان نوسازی برای بازآفرینی این کارخانه است.

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 16563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =