آغاز طرح یکشنبه‌های محله‌محور اهدای خون در منطقه ۲۲

طرح یکشنبه‌های محله‌محور اهدای خون با حضور تیم‌های سیار اهدای خون در محلات منطقه ۲۲ شروع شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحید رضا محمدی شهردار منطقه در حاشیه اجرای طرح یکشنبه های محله محور اهدای خون گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و همچنین پاسداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی، محله شهید باقری در منطقه ۲۲ به عنوان اولین محله در اجرای طرح پویش یک شنبه های اهدای خون با شعار «قطره قطره خون- لحظه لحظه زندگی» با  مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران، اداره کل انتقال خون استان تهران و شهرداری منطقه ۲۲ در کلان شهر تهران اجرا شد
او با اشاره به اجرای این طرح خیرخواهانه و انسان دوستانه گفت: افتخار داریم که این طرح را به عنوان اولین محله میزبانی کردیم و این محله مزین به نام شهید باقری است.
محمدی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم شرایط را برای حضور شهروندان و مشارکت در اهدای خون تسهیل کنیم تا بتوانند در سریعترین زمان ممکن و در شرایط خوب، خون اهدا کنند.
پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور نیز در بازدید از تیم سیار اهدای خون مستقر در محله شهید باقری خاطرنشان کرد: تعداد مراکز اهدای خون در تهران کم است و برای تسهیل در حضور مردم طرحی را شروع کردیم که در قالب آن تیم های سیار اهدای خون به میان مردم می آیند. باید از شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۲ تشکر کنیم که شروع کننده این طرح مهم در سطح محلات پایتخت بودند و امیدوارم به زودی این طرح را به صورت ملی در سراسر کشور به مرحله اجرا برسانیم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: در تهران شاهد رشد ۴۰ درصدی تخت های بیمارستانی هستیم و در مقابل نیروی انسانی انتقال خون استان تهران، ۲۰ درصد نسبت به قبل با کاهش مواجه شده است. به همین دلیل، امیدواریم بتوانیم در کنار اهدای خون همشهریان و با استفاده از فرهنگ سازی، نیروی انسانی در رشته های مرتبط با انتقال خون را تامین کنیم و بعد از آموزش های مورد نیاز از علاقه مندان به خدمت در این سازمان حیاتی به صورت نیروهای داوطلب بهره مند شویم.
پیمان عشقی با تاکید بر اینکه ادامه اجرای طرحهای محله محور برای بالابردن شاخص های اهدای خون اهمیت فراوان دارد، اضافه کرد: سن جمعیت در کشور ما بالا رفته است و ما نیازمند حضور بیشتر جوانان و بانوان در جمع اهداکنندگان خون هستیم. همچنین بر این باور هستیم که بانوان می‌توانند در جهت ارتقای فرهنگ اهدای خون نقش موثری داشته باشند و هر خانه را به دلیل اثرگذاری یک بانو بر دیگر اعضای خانواده به پایگاه اهدای خون تبدیل کنیم.
او ادامه داد: پیک سنی جمعیت اهداکنندگان خون در کشور حدود ۱۰ سال بالاتر رفته و متاسفانه شاخص اهدای خون بانوان نیز در ایران به خاطر باورهای نادرست پایین است. اجرای این طرح ها ما را امیدوار می کند که بتوانیم به نتایج مطلوب تری در جذب اهداکنندگان جوان و خانم دست پیدا کنیم که در این خصوص ظرفیت شهرداری‌ها برای فرهنگسازی اهدای خون بسیار حائز اهمیت است.
بنابراین گزارش، قرار است که در طرح یکشنبه های محله محور اهدای خون با همراهی و همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران، شرایطی ایجاد شود تا داوطلبان اهدای خون در هر محله ای که ساکن هستند به آسانی این کار انسان دوستانه را انجام دهند و بدیهی است بعد از بررسی نتایج این طرح، شاهد راه اندازی آن در سراسر کشور خواهیم بود.

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 16578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =