ریحان شهر نمودی از تعالی اجتماعی است

عضو کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر دولت و مردم با هم حرکت کنند، آن زمان موفق خواهند شد، گفت: مهم‌ترین ویژگی‌ای که ریحان شهر دارد، این است که کسانی را صدا می‌زند که چیزهای باارزشی دارند و تا دیروز فرصتی برای ارائه به جامعه نداشتند، اما امروز این فرصت فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا شجیع در نخستین رویداد ریحان شهر ضمن اشاره به شکوفایی اجتماعی بیان کرد: جامعه ما به شکل مثبتی در حال حرکت است؛ یعنی پتانسیل رشد در جامعه ایرانی وجود دارد. همچنین افرادی که در جامعه هستند می‌توانند سرنوشت خودشان را به سمت رشد و پیشرفت سوق دهند.

این عضو کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد: یکی از محورهای بسیار مهم در طرح و ایده‌ها، تحقق این باور است که ما می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و شرایط محلات را بهبود ببخشیم یا مشارکت اجتماعی انجام دهیم. مهم‌ترین گام این است که زمانی که وارد فضای مشارکت می‌شویم، امید را به جامعه تزریق کنیم و این موضوع در شرایط فعلی جامعه بسیار مهم است.

شجیع درباره همبستگی اجتماعی و انسجام اجتماعی هم گفت: درباره این موضوع چالش و نگرانی‌هایی وجود دارد. انسجام اجتماعی نیز موضوع مهم دیگری است که باید در ایده‌ها به آن توجه داشت. 

او با بیان اینکه پذیرش اجتماعی یعنی ضعف و ناتوانی‌های خود را بپذیریم، تصریح کرد: سال‌ها پیش قدرت و سیاست در دست یک فرد بود، اما امروز شاهد جدایی قدرت از سیاست‌مداران هستیم. سیاست در دست سیاست‌مدار و قدرت به واسطه فضای مجازی، فناوری و رشد و تعالی جامعه، پخش شده است.

به گفته عضو کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در دانشگاه تهران، مشارکت اجتماعی یعنی آیا من چیز با ارزشی برای ارائه به جامعه دارم یا خیر. 

شجیع ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی‌ای که ریحان شهر دارد این است که کسانی را صدا می‌زند که چیزهای باارزشی دارند و تا دیروز فرصتی برای ارائه به جامعه نداشتند، اما امروز این فرصت فراهم شده است. 

او با بیان اینکه ما بدون مردم نمی‌توانیم موفق شویم، گفت: این درحالی‌ست که هرچقدر هم اقدامات مهم انجام شود و منابع مالی داشته باشیم، باز هم بدون مشارکت مردم موفق نخواهیم شد. اگر دولت و مردم با هم حرکت کنند، آن زمان موفق خواهند شد. امروز شاهد اتصال همکاری دولت و مردم به یک شکل واقعی هستیم و از شعار فاصله گرفته‌ایم و به سمت یک طرح مفهومی رسیده‌ایم.

این عضو کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در دانشگاه تهران در ادامه تأکید کرد: عرصه خانواده، هویت و فعالیت‌های فراغتی عرصه‌های بسیار حساسی هستند که می‌تواند نسلی را برای آینده تغییر دهد. در طرح ریحان شهر شاهد آدم‌هایی هستیم که  از مرحله به فکر خود بودن عبور کرده‌اند و وارد مرحله به فکر دیگران بودن، شده‌اند که این موضوع نمودی از تعالی اجتماعی است.

به گفته شجیع، موضوع فراغت در خانواده بسیار حساس است و الگوهای فراغتی درحال تغییر هستند و فعالیت‌های ناپایدار باعث می‌شود که ساخت هویت به خوبی شکل نگیرد.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 16601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =