موانع ایجادشده در دوره قبل کار را برای مردم سخت کرده است/ پروانه‌ای برای بلندمرتبه سازی صادر نکرده‌ایم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در دوره قبلی مدیریت شهری قفل‌های زیادی به عناوین مختلفی مانند ضابطه و مقررات ایجاد شده و عملا سازنده‌ها تمایلی برای ساخت‌وساز در شهر تهران ندارند.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در حاشیه جلسه صحن شورا- سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران گفت: امسال سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌هاست، اما دوستان قبل از ما قفل‌های زیادی را به عناوین مختلفی مانند ضابطه و مقررات ایجاد کردند و عملا سازنده‌ها تمایلی برای ساخت‌وساز در شهر تهران ندارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه فرایندهای پیچیده و گسترده و غیرضرور در رابطه با صدور پروانه‌ها ایجاد شده است، افزود: فرایند صدور پروانه در تهران حدود یک سال است اما بررسی صدها پرونده در مناطق جنوبی شهر که مساحت آنها کمتر است و باید پروانه‌های آن زودتر صادر شود، نشان می‌دهد صدور پروانه در بخشی که قرار است ساخت‌وساز انبوه شود، بالای دو تا سه سال طول می‌کشد و عملا کسی نمی‌تواند منابع بیاورد، بنابراین این فرایند طولانی سرمایه‌گذاری را توجیه‌پذیر نمی‌کند.

صارمی با اشاره به اینکه بازنگری در این موضوع به دلیل تداخل فرایندها انجام نشده است، عنوان کرد: سال‌هاست که بحث مدیریت واحد و یکپارچه شهری مطرح و فریاد زده می‌شود اما برای هر مصوبه‌ای باید یک تا دو سال در پیچ و خم‌های فرایند شورای عالی معماری و شهرسازی حرکت کنیم و عملا راه را سخت و ناهموار کرده‌اند، البته این بازنگری حتما اتفاق خواهد افتاد و با حمایت‌های شورا و تاکیدات شهردار موانع را برمی‌داریم، اما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که متهم نشویم.

او ادامه داد: انواع و اقسام فشارها از طرف برخی وارد می‌شود که مثلا می‌خواهند در شهر بلندمرتبه سازی شود، در حالی که اساسا چنین موضوعی وجود ندارد. هرگونه ساخت‌وساز در تهران تابع ضوابط خاص خودش است، اما باید این ضوابط به گونه‌ای باشد که ورود مردم را تسهیل کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که روند ساخت برج‌های بلند در حاشیه باغ گیاه‌شناسی توسط ارتش به چه صورت است، گفت: اطلاعی از این پرونده ندارم. در زمان ما پروانه‌ای برای بلندمرتبه سازی و برج صادر نشده است.

صارمی درباره بازنگری پروانه‌های منطقه ۲۲ بر اساس طرح جامع و لزوم ارائه لایحه از سوی شهرداری توضیح داد: لایحه‌ای برای منطقه ۲۲ در صحن کمیسیون شهرسازی است و همین هفته مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 16641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =