طرح نظم دهی به تردد خودروها در معابر بزرگراهی تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حضور ماموران راهور در ورودی و خروجی معابر بزرگراه‌ها برای جلوگیری از تخلف و سبقت خودروها خبر داد.

به گزارش شهر، علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حضور ماموران راهور مقابل جناغی‌های بزرگراه‌ها به منظور نظم دهی و جلوگیری از سبقت رانندگانی که از یکدیگر پیشی می‌‍گیرند و  روان سازی ترافیک در مسیر همجوار این معابر خبر داد.

او گفت: برخی رانندگان با دیدن صف ایستادن خودروها جهت ورود یا خروج از بزرگراه‌ها و برخی معابر اقدام به جلو زدن و سبقت از دیگر رانندگان گرفته تا زودتر بتوانند از ترافیک و صف رهایی یابند و زودتر به مقصد برسند غافل از اینکه رفتار و حرکات آن‌ها از طریق ماموران مستقر و دوربین‌های نظارتی کنترل می‌شود.

 همه خانی افزود: این طرح در معابر ورودی و خروجی بزرگراه‌ها به منظور هدایت منظم خودروها به لاین اصلی خود، همچنین به جریان افتادن حرکت روان خودروها بین خطوط توسط عوامل پلیس بزرگراه‌ها اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح رانندگانی که در مسیر خروجی و ورودی‌های بزرگراه‌ها قرار می‌گیرند به این ترتیب و با اشاره و جهت دهی ماموران راهور مستقر در این مسیرها از سرعت خود کاسته و با نظم و عبور مطمئن ابتدای جریان عبوری و پشت دیگر خودروها قرار و در نهایت به بزرگرراه وارد شده و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با اجرای این طرح حرکت بین خطوط رعایت و ترددها روان شده و ترددها سامان می‌گیرد و نظم خاصی به عبور ایمن رانندگان داده می‌شود و همچنین به تخلیه هر چه سریع‌تر معابر از هر دو طرف کمک بسیاری می‌کنند و از تداخل بار ترافیکی در مسیر و جلو زدن و سبقت رانندگان بی نظم جلوگیری می‌شود.

منبع : آریا

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 16663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =