نظام نوآوری شهر برای ابرشهر تهران تدوین می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر با تلاش کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران تهیه نظام‌نامه نوآوری شهر شروع شده و امیدوارم با جدیتی که در اعضا و ریاست این کمیته وجود دارد، شاهد تدوین این نظام‌نامه در طول دوران تصدی شورای ششم باشیم.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در اولین وب سامیت استارتاپ‌های هوشمندسازی و نوآوری شهری دنیای هوشمند، گفت: آخرین روش پیشرفت کشورهای در حال توسعه در حوزه نوآوری و فناوری، تهیه نظام ملی نوآوری، بخشی،  منطقه ای و شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر نظام نوآوری ملی برای کشورمان تدوین شده ولی نظام نوآوری شهری با مقتضیات شهرهای مختلف کشور هنوز تدوین نشده است.

بابایی بیان کرد: ما در حال حاضر در حال تهیه مقدمات تهیه این نظام نوآوری شهر، برای ابرشهر تهران هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی،  الزاماتی برای زیست‌بوم نوآوری شهر تهران تدوین شده است، اما اگر می‌خواهیم شاهد تحول جدی در این عرصه باشیم تهیه نظام نوآوری شهر تهران ضرورتی انکارناپذیر است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ در حال حاضر با تلاش کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران تهیه این نظام‌نامه شروع شده و امیدوارم با جدیتی که در اعضا و ریاست این کمیته وجود دارد، شاهد تدوین این نظام‌نامه در طول دوران تصدی شورای ششم باشیم.

بابایی ایجاد پارک علم و فناوری در حوزه مدیریت شهری جهت استفاده از توان دانشمندان جوان ایرانی در حل مشکلات شهرداری ها و همچنین برنامه‌ریزی استراتژیک  برای توسعه شهر هوشمند را لازم و حیاتی دانست.

انتهای پیام/

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 16712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =