در تهران به دلیل شرایط موجود کمترین بازگشایی مدارس را داریم

استاندار تهران درباره بازگشایی مدارس و برگزاری مسابقات ورزشی ملی با حضور تماشاگران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: مدیریت بیماری کرونا در استان به خوبی اتفاق افتاد و تعداد بستری و فوتی در استان در کمترین حالت خود است و باید مراقبت و کنترل شود که غافلگیر نشویم.

منصوری افزود: هرچند میزان فوتی سویه اُمیکرون زیاد نیست اما باید مراقبت کنیم که غافلگیر نشده و وارد پیک ششم نشویم. دغدغه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها است ما در تهران به دلیل شرایط موجود کمترین بازگشایی را داریم که از آموزش و پرورش درخواست داریم بازگشایی حداکثری را دنبال کنند. ملاک ما سلامتی دانش آموزان و خانواده و کادر مدرسه است با رعایت این ملاک باید به سمت بازگشایی حداکثری برویم. در کل کشور، تهران نسبت به سایر نقاط بازگشایی کمتری در دانشگاه و مدارس داشته است. اگر امکان بازگشایی نیست امتحانات حتما باید حضوری باشد.

استاندار تهران درباره مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا خواهان برگزاری مسابقات ملی ورزشی به ویژه فوتبال با حضور تماشاگران است اما تاکید بر حضور حداقلی تماشاگران است و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید باشد متقاضی ابن موضوع وزارت ورزش بوده و ستاد مقابله با کرونا نیز تایید کرده است وزارت بهداشت هم آمادگی خود را اعلام خواهد کرد در استان نیز ما همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد اما اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها رعایت نشود مجبور به تجدید نظر هستیم.

وی درباره تزریق دوز سوم گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد دوز سوم تزریق شده است در حالی که دور اول ۹۰ درصد تزریق شده است و ما باید این موضوع را دنبال کنیم و بتوانیم دوز سوم را در حداکثر میزان پوشش دهیم.

منصوری درباره واکسن افراد زیر ۱۲ سال گفت: در کمیته علمی و وزارت بهداشت این موضوع تایید شود ما از ستاد ملی مقابله با کرونا برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال درخواست خواهیم کرد که برای خانواده‌های داوطلب انجام شود.

وی درباره تامین بودجه برای تهویه مدارس گفت: باید بودجه لازم برای این منظور را تامین کنیم و باید از سازمان برنامه و بودجه درخواست کمک کنیم.

استاندار تهران درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده اما به نظر می‌رسد مانعی در این خصوص وجود نداشته باشد اما همانطور که گفتم هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 16766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =