ضرورت بازنگری در فعالیت سرای محلات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بازنگری در فعالیت سرای محلات شهر تهران با مصوبه شورای شهر بیان کرد: راهکار رونق سرای محلات، مشارکت اجتماعی مردم است.

به گزارش شهر، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۲۶ دی ۱۴۰۰- در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: سال ۸۵ یک سال بعد از شروع دوره سوم شورای شهر یک مصوبه تحت عنوان مجوز تشکیل ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران شکل گرفت و بعد به تدریج طی سال‌های بعد مرتبا پرورش یافته و قوی‌تر شده و با استفاده از تجارب کامل‌تر شده و در نهایت به تشکیل ستادهای محلات در شهر تهران و تشکیل سرای محلات منجر شد، یعنی ریشه این کار مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است. 

 عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بعد از مدتی، ناگهان با ابلاغی از طرف زیر مجموعه معاونت اجتماعی آن هم سرپرست نه مدیرکل مواجه می‌شویم. وقتی این ابلاغیه را مطالعه می‌کنید در آن یک نقض غرض اتفاق افتاده؛ یعنی ابتدای ابلاغیه به این سمت رفته که قرار است دوباره سرای محلات رونق پیدا کند. در این ابلاغیه آمده با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح شهر تهران و لزوم بازنگری در عملکرد و فعالیت سرای محلات شهر تهران و برگشت آنها به چرخه فعالیت‌های مشارکت‌محور و آموزشی که خیلی خوب است اما بعد می‌گوید خواهشمند است دستور فرمایید از تاریخ ابلاغ این نامه تا اطلاع ثانوی از انعقاد هرگونه قرارداد جدید تحت هر عنوان و فعالیتی در زیرساخت‌های سرای محله منطقه اکیدا جلوگیری به عمل آید. 

امانی تاکید کرد: اگر می‌خواهید بعد از برطرف شدن ویروس کرونا دوباره سرای محلات را رونق دهید و مشارکت اجتماعی مردم را افزایش دهید، چرا قرارداد خانه‌های زیرمجموعه سرای محلات را ممنوع می‌کنید؟ یعنی خانه ورزش، خانه سلامت، خانه قرآن و خانه‌هایی که مردم از طریق آنها با شهرداری مشارکت می‌کنند و در ادامه حتی تمدید قرارداد واحدهای استیجاری سرای محلات را هم ممنوع می‌کنند. ما مخالفتی نداریم. اگر بناست شهرداری تجدیدنظر یا اصلاحی کند و یا تغییری در این آیین‌نامه بدهد، حتما باید به شورای شهر بیاید و شورای شهر آن را اصلاح کرده و سپس مصوبه شورا عمل شود، نه این که یک زیرمجموعه معاونت اجتماعی آن هم کسی که سرپرست است و فقط مسئول اداره وضع موجود است، اقداماتی را ممنوع کند.  این ابلاغ، ابلاغی است که شهردار تهران باید انجام دهد، آن هم بعد از این که در شورای شهر مصوب شد.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 16798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =