۴سال گذشته با بی‌تدبیری حوزه آسیب‌های اجتماعی رها شده است/ لزوم حمایت و هم‌افزایی با شهردار جهادی تهران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره قبل مدیریت شهری با بی‌تدبیری حوزه آسیب‌های اجتماعی رها شده گفت: خدا را شاکرم که شهردار بسیجی و جهادی امروز تهران خود را مسئول شهر و مردم آن می‌داند و برای قبول مسئولیت‌های زمین گذاشته به سرعت داوطلب می‌شود تا با همه توان و همراه‌سازی سایر نهادها و دستگاه‌ها به سمت مشکلات و رفع آنها گام بردارد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی یکشنبه- ۲۶ دی ۱۴۰۰- در چهلمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در ابتدا لازم می‌بینم تصویری از سال‌های گذشته را برای همکاران یادآوری کنم. در چهار سال گذشته با بی‌تدبیری مسئولین وقت، حوزه آسیب‌های اجتماعی رها شده و کسی به فکر کارتن‌خواب‌ها، معتادین متجاهر و کودکان کار نبوده است. روحیه اشرافی‌گری و بی مسئولیتی باعث شده بود تا با بهانه‌های گوناگون کارهای بر زمین مانده را بر گردن دیگر سازمان‌ها بیاندازند و کسی به فکر اقشار ضعیف در شهر نباشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آقایان وقتی از خیابان‌های شهر عبور می‌کردند، چشم‌های خود را می‌بستند تا چهره شهر و افراد آسیب‌دیده را نبینند و در اتاق‌های خود برای شهر تصمیم می‌گرفتند. هر بار هم کسی سوالی می‌پرسید مسئولیت را برعهده سازمان بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و... می‌انداختند.

صادقی افزود: اما خدا را شاکرم که شهردار بسیجی و جهادی امروز تهران خود را مسئول شهر و مردمان آن می‌داند و برای قبول مسئولیت‌های زمین گذاشته به سرعت داوطلب می‌شود تا با همه توان و همراه‌سازی سایر نهادها و دستگاه‌ها به سمت مشکلات و رفع آن‌ها گام بردارد، همان گونه که حضور شهرداری در طرح واکسیناسیون شاهد این مدعاست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: پس از تشکیل قرارگاه اجتماعی کشور توسط رئیس جمهور و هماهنگی صورت گرفته با استاندار تهران، قرارگاه اجتماعی شهر تهران با ریاست شهردار تهران شکل گرفت و شاهد یک همدلی و هم افزایی موثر برای حل مشکلات مردم هستیم.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشند شورا ادامه داد: حضور در صحنه شهردار و معاونین ایشان و مشارکت گروه‌های جهادی، معتمدین محلات، خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، فرصتی استثنایی برای تغییر چهره شهر تهران است که باید آن را مغتنم بشماریم.

صادقی عنوان کرد: از این فرصت استفاده کرده و خدمت آقای زاکانی، توکلی‌زاده و همکاران ایشان در حوزه اجتماعی خدا قوت می‌گویم و از زحمات و همت ایشان جهت راه‌اندازی طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر سپاسگزاری می‌کنم.

او اضافه کرد: اعلام می‌کنم بنده و همکاران خدومم در شورای اسلامی شهر باور داریم که اگر مسئولی با همه محدودیت‌های قانونی، کمبودهای مالی، کارشکنی‌های رسانه‌های بیگانه و معاند پا در راهی سخت گذاشته و به جنگ قدرتمندان و قاچاقچیان و صاحبان زور و زر رفته است، بیش از پیش احتیاج به حمایت دارد. لازم است با هم‌افزایی سعی کنیم با بهره‌گیری از جایگاهی که به رای شهروندان فهیم تهرانی و به رسم امانت به ما سپرده شده است، سایر دستگاه‌ها را نیز مجبور به حضور و نقش‌آفرینی کنیم و تمام قد در مقابل انتقادات غیرمنطقی و غیرکارشناسی بایستیم.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 16800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =