تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع موانع آب‌رسانی در منطقه ۲۲

شهردار منطقه۲۲ در نشست مشترک با مدیر عامل آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران ، بر لزوم مانع‌زدایی در مسیر آب‌رسانی منطقه ۲۲ تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در روزهایی که کمبود آب و تنش آبی دغدغه اصلی بسیاری از مردم و مسئولان شده است، جلسه‌ای با حضور وحید رضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، ظهیری مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران و همچنین مدیران شهری منطقه، با هدف مانع زدایی و بررسی چرخه مدیریت و تصفیه آب و فاضلاب سطح منطقه ۲۲ برگزار شد.
 در این جلسه شهردار منطقه۲۲ با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان، اظهار کرد: کمبود منابع آب و افزایش چند برابری جمعیت منطقه۲۲ از جمله چالش‌های مدیریت شهری منطقه در موضوع مدیریت آب است.
محمدی افزود: رسیدن به توسعه پایدار محیط زیستی، نیاز به وجود یک مدیریت شهری واحد دارد که باید با تعامل و همدلی و مانع زدایی، راه های توسعه را هموار کنیم و به طور ویژه مشکلات آب و فاضلاب منطقه ۲۲ که یک بحران برای شهروندان منطقه است را حل کنیم.
محمدی ضمن تاکید بر کم کردن زمان صدور مجوزهای حفاری جهت آبرسانی در منطقه ۲۲، بر تشکیل یک کارگروه اجرایی جهت رفع موانع آبرسانی تاکید کرد.   
 در ادامه این جلسه  ظهیری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شبکه آب رسانی منطقه گفت : نباید تصور کرد که در سال جاری وضعیت بارندگی کمی بهتر بوده و دیگر مشکل کمبود آب نداریم چرا که با محدودیت منابع آب و جمعیت زیاد تهران، ناچاریم آب را از نقاط دور دست منتقل کنیم. بنابراین بحث مدیریت مصرف باید همواره سرلوحه برنامه ما باشد.
 او تصریح کرد: طرحی برای تامین آب شرب منطقه  ۲۲ در نظر گرفته شده که شامل چندین مخزن آب است که خطوط الهیه غرب و ساخت مخازن  شمال بزرگراه همت  و شمال هوانیروز از جمله این اقدامات است.
او ادامه داد: در سالهای گذشته بیش از ۲۷۰ کلیومتر شبکه آبرسانی در منطقه انجام شده، که ۵۰  کلیومتر آن بازسازی شده است.

انتهای پیام 

 

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 16803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =