توجه به سهم بودجه و برنامه‌های محلات از اولویت‌های طرح رصد است/ شناسایی هزار و ۱۴۱ پروژه محلی در این طرح

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در طرح رصد برای تعیین بودجه، اولویت‌های ذهنی مردم را بررسی و چالش‌های محلات را رصد می‌کنیم، گفت: توجه به سهم بودجه و برنامه‌های محلات از اولویت‌های طرح رصد بوده است. 

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۲۶ دی ۱۴۰۰ در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح رصد گفت: با اجرای طرح رصد، ما به دنبال چند رویکرد بودیم. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در طرح رصد برای تعیین بودجه اولویت‌های ذهنی مردم را بررسی و چالش‌های محلات را رصد می‌کنیم، گفت: توجه به سهم بودجه و برنامه‌های محلات از اولویت‌های طرح رصد بوده است. 

به گفته مظفر؛ در جلسات با شهرداری مناطق این موضوع را اعلام کردیم و اگر خواسته‌های مردم از نظر آن‌ها دارای اولویت است، در بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه شود. 

او در ادامه درباره شناسایی هزار و ۱۴۱ پروژه محلی گفت: این پروژه‌ها در طرح رصد شناسایی شدند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در پایتخت محلاتی شناسایی شده است که با کمبود میادین میوه و تره‌بار مواجه هستند؛ پیشنهاد این است که شهرداری تهران توسعه میادین میوه و تره‌بار را در دستور کار داشته باشد و به نوعی هر محله یک میدان تره‌بار داشته باشد. 

مظفر درباره روشنایی شهر عنوان کرد: روشنایی مناسبی در شهر وجود ندارد و انتطار می‌رود که شهرداری تهران با وزارت نیرو در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنند.

او درباره معضل سد معبر در شهر گفت: در پیاده‌روها همیشه این مشکل وجود داشته و دارد و پیشنهاد این است که برای اصنافی که در محلات پاتوق کردند، در نزدیکی همان منطقه مکانی را در اختیار آنها قرار دهیم تا مستقر شوند. همچنین طرحی به عنوان طرح سایه‌بان را هم پیشنهاد می‌کنیم. 

مظفر با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در بازار تهران  گفت: در بازار تهران به این گونه است که باید تا انتهای بازار رفته و به مسجد برسیم. با راه‌اندازی و توسعه سرویس بهداشتی سیار می‌توانیم این معضل را حل کنیم. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره زمین‌های رها شده در شهر گفت: بهترین راه این است که زمین‌های رها شده را شهرداری در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و به صورت مشارکتی از آن زمین رها شده درآمدزایی داشته باشیم و شرکت شهر سالم باید در این زمینه پیشتازی کند.

مظفر عنوان کرد: کمبود پارکینگ در سطح محلات از دیگر مشکلات و چالش‌های موجود است و باید با به کارگیری زمین‌های رها شده در محلات، نهضت احداث پارکینگ را راه‌اندازی کنیم. 

او با اشاره به املاک فاقد سند در محله فرحزاد گفت: این مشکل باید با بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام حل شود؛ اگر مردم سند داشته باشند، ساخت‌وساز می‌کنند و بافت این منطقه تغییر پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گودهای عمیق زیادی در سطح شهر وجود دارد که رها شده است؛ در شورای شهر از شهرداری تقاضا داریم تا پاسخ مناسبی به حل معضل گودهای رها شده داشته باشند و به قوانین قدیمی رجوع نکنند، چراکه اگر آن قوانین پاسخگو بود، شاهد این گودهای رها شده نبودیم. 

مظفر تاکید کرد: قوانین باید اصلاح شود؛ این مشکل را برای ساختمان‌های نیمه کاره داریم و عمده این ساختمان‌ها مرکز توزیع مواد مخدر شده و این ساختمان‌ها سرمایه شهرداری است. 

به گفته او؛ اگر طرح تفصیلی بازنگری شود، بافت‌های ناکارآمد شهری تبدیل به بافت‌های کارآمد می‌شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعتبار سازمان املاک در دوره مدیریت شهری جدید حائز اهمیت است، افزود: اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم، برش منطقه‌ای سازمان املاک باید در بودجه نظر گرفته شود. 

مظفر با تاکید بر عدم نگهداری مناسب محوطه‌های تاریخی شهر گفت: وضعیت چشمه‌علی را در شهرری مشاهده کنید؛ املاک هم‌جوار محوطه‌های تاریخی را مشاهده کنید؛ اجازه ساخت‌وساز داده نمی‌شود، از وزارت میراث می‌خواهیم ضوابط ساخت‌وساز در جوار محوطه‌های تاریخی را اعلام کنند. 

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 16806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =