با ساخت و ساز غیرقانونی سرسازگاری نداریم/بخشی از مجوزها مربوط به گذشته است

زاکانی با بیان اینکه بخشی از مجوزهای ساخت و ساز مربوط به مجوزهایی است که در دوره‌های گذشته صادر شده، گفت: با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد، مجموعه شهرداری مبتنی بر قواعد و چارچوب‌هایی که دارد، پروانه‌ صادر می‌کند، بنابراین کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد و در همه موارد غیرمجازی که رخ می‌دهد جدی هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امروز -یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- در حاشیه نشست علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح رصد، گفت: این طرح مکمل طرح‌های شهرداری است و جدا نیست.

به گفته او، کار بسیار ارزشمندی که در کمیسیون برنامه و بودجه با همت همه اعضای شورای شهر انجام شده، امکانی است برای آنکه بتوان دغدغه‌های متن جامعه را از قاعده هرم اجتماعی درک کرد تا نیازها و پروژه‌های محلات شناسایی شود.

شهردار تهران، یکی از ویژگی‌های طرح رصد را متدولوژی و روش بندی دقیق آن عنوان کرد و توضیح داد: در این طرح هم پیشران داشتند و هم اعضای شورای شهر به همراه مسئولان مناطق شهرداری و بخش برنامه‌ریزی مناطق مسایل و پروژه‌های محله‌ها را پالایش ‌کردند. در نهایت هم به یک لیست رسیدند که یک هزار و ۱۴۱ طرح موضعی در ۲۲منطقه شناسایی شد.

پرداختن به چالش‌های شناسایی شده رفاه عمومی ایجاد می‌کند

زاکانی با بیان اینکه پرداختن به مسایل و چالش‌های شناسایی شده یک رفاه عمومی ایجاد می‌کند، گفت: طرح رصد یک کار مشترکی است و در کنار این طرح، پنجشنبه‌ها در پویش «قرار خدمت»، موضعی در حوزه شهرداری دنبال می‌شود و پیوستگی را با طرح رصد برقرار می‌کند، درواقع منشاءها کاملا مشترک است.

او ادامه داد: در این رابطه دو گونه عمل می‌کنیم، نخست گونه‌ایست که فهم نیازهای متن جامعه به معنی آنچه که در زبان دغدغه مردم است و در محلات آن را می‌توان درک کرد را فهم کنیم که «قرار خدمت» و طرح رصد از این جنس است، بخش دیگری هم موضوعات کلی تهران است که مربوط به کلان‌پروژه‌هاست و هر کدام جای خودش را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در بودجه سال آینده، ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای طرح‌های محله‌ای درنظر گرفته شده است، افزود: روز سه‌شنبه توضیحات بیشتر به شورای شهر و شهروندان ارایه می شود، اما طرح رصد در کنار سایر برنامه‌های شهرداری، فرصت طلایی و یک هم‌آفرینی برای ماست.

زاکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ساخت و ساز در منطقه ۲۲ در کنار باغ گیاه‌شناسی هم توضیح داد:  با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد. مجموعه شهرداری مبتنی بر قواعد و چارچوب‌هایی که دارد، پروانه‌ صادر می‌کند. بنابراین کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد و در همه موارد غیرمجازی که رخ می‌دهد جدی هستیم.

به گفته او، بخشی از مجوزهای ساخت و ساز مربوط به مجوزهایی است که در دوره‌های گذشته صادر شده و در دوره کنونی هنوز از سوی کمیسیون ماده پنج مجوزی داده نشده و این میراثی است که به ما رسیده است. روز گذشته هم مطرح شد که از این جنس موارد در منطقه ۲۲ وجود دارد و نیاز به کار زیرساختی و توسعه زیرساخت‌ها دارد. برای حل مشکلات زیرساخت و کمبود سرانه این منطقه هدف‌گذاری انجام شده است اما اگر ساخت و سازی هم است، مجوزهایی بوده که از قبل صادر شده است.

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 16813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =