از دستاوردهای طرح رصد تا لزوم بررسی بیشتر درباره ساخت‌وساز مجاور باغ گیاه‌شناسی

رئیس شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره رخدادهای امروز شورای شهر تهران ارایه کرد و نسبت به ساخت و ساز در کنار باغ گیاه شناسی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران امروز -یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای شهر دو مصوبه داشت که یک فوریت‌های لایحه‌هایی بود که شهرداری تهران ارسال کرده بود. نخستین لایحه مربوط به طرح ترافیک بود و یک فوریت آن تصویب شد و موضوع دوم درباره فضای سبز و جریمه قطع درختان بود که یک فوریت آن هم تصویب شد.

او درباره طرح رصد هم توضیح داد: این طرح در شورای شهر پیگیری و هر هفته یکی از مناطق بازدید شد. به دنبال این بازدیدها و بررسی‌ها گزارش مفصلی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ارایه شد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر درخواست کرده بودند که این جلسه با حضور شهردار تهران و معاونان باشد که مسایل بازگو شود، چرا که هم برای شهر، هم شهرداری و هم اعضای شورای شهر مفید است. شهردار تهران هم در این رابطه توضیحاتی داد.

چمران با بیان اینکه چیزی شبیه این طرح در دوره‌های مختلف انجام می‌شد، گفت: در طرح رصد کمیسیون برنامه و بودجه بازدید میدانی انجام داد و این سبب شد تا همه موارد و مشکلات دیده شود؛ مسایل مالی، پیشرفت پروژه ها و دلایلی که بعضی پروژه ها به تعویق افتاده بررسی شده است. در طرح رصد علاوه بر پروژه‌ها همه مسایل منطقه بررسی شد. ابتکار خوب و جدیدی بود اما به صورت‌های دیگری در سال‌های گذشته انجام شده بود.

او درباره ساخت و ساز در مجاور باغ گیاه‌شناسی در منطقه ۲۲ هم توضیح داد: این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد. اما هم به صرف اینکه در کنار یک باغ ساخت و سازی نباید انجام شود، باید بررسی شود هم اینکه هر اثر ملی معماری خاص و حریم خاص خودش را دارد که باید رعایت شود.

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 16816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =