گنجاندن بیش از هزار و ۱۰۰ پروژه توسعه محله‌ای در بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گنجانده شدن بیش از هزار و ۱۰۰ پروژه توسعه محله ای در بودجه ۱۴۰۱ بخشی از نتایج اجرای طرح رصد است.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای طرح رصد در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مقام معظم رهبری در یکی از مواردی که به وظایف شوراها اشاره داشتند بر اهمیت ارتباط دائمی اعضای شورا با مردم و حضور در میدان و اطلاع از مشکلات آنان و آسان کردن دسترسی مردم به خود تاکید داشتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به این تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، هم اکنون تمامی اعضا از همان روز اغاز فعالیت هایشان در حال اقدام در این زمینه و حضور در بین مردم هستند.  

آخوندی با اشاره به چگونگی شکل گیری طرح رصد بیان کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه پس از مشورت هایی که با دوستان صورت گرفت طرح رصد با اهداف شناخت دقیق از مشکلات سطح محلات خصوصا محلات کم برخوردار، گفتگوی رو در رو با مردم، نخبگان، معتمدان، شورایاران و مدیران محلات و قرار گرفتن مردم در فرآیند برنامه ریزی و تصمیم گیری شهر در دستور کار قرار گرفت و مسئولیت اجرا آن به آقای مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی سپرده شد.

او در ادامه با بیان اینکه طرح رصد متعلق به همه شورای شهر تهران و جریانی است که مدیریت شهری را برعهده گرفته، عنوان کرد: در اجرای این طرح همه دوستان زحمت کشیدند، لذا وظیفه خود میدانم از تمام کسانی که در این طرح شرکت کردند خصوصا آقایان چمران، سروری و سایر اعضا که ما را از راهنمایی هایشان بهره مند ساختند، تشکر و قدردانی کنم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در ۲۲ منطقه شهرداری تهران حضور یافتیم، این در حالی است که پیش از ما همکاران دبیرخانه طرح رصد در مناطق و محلات حضور یافتند و با مصاحبت با مردم از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.

آخوندی با بیان اینکه در بعد از ظهرهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بازدید میدانی از مناطق توسط اعضای شورا صورت گرفت، گفت: پس از هر بازدید جلسه وزینی را در منطقه با حضور شورایاران، نخبگان، معتمدان، مدیران محلات، مدیران شهری شهرداری منطقه برگزار کردیم. در طی این جلسات با بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان و افرادی که دارای سابقه طولانی مدت در مدیریت شهری هستند جلسه برگزار کردیم و از نظراتشان برای رفع موانع موجود بهره گرفتیم.

او افزود: بخشی از نتایج حاصله این بازدیدها و جلسات گنجانده شدن بیش از هزار و ۱۰۰ پروژه توسعه محله ای در بودجه ۱۴۰۱ است که ما امیدواریم تا بتوانیم این طرح ها را در سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا درآوریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از تاکیداتشان به شورا فرمودند که شما پرداختن به نیازهای فوری تر در عین اهتمام به کارهای زیر بنایی را در دستور کار داشته باشید. احساس ما این است که طرح های توسعه محله ای پرداختن به نیازهای فوری تر است. بعضا یک پروژه کوچک در یک محله رضایت مندی بسیار بیشتری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

آخوندی در پایان سخنان خود بیان کرد: طرح رصد همچنان ادامه خواهد داشت و ادامه مسیر ما نظارت بر پروژه ها است که در این زمینه با قوت به فعالیت های خود ادامه می دهیم و مسائل و مشکلات را منتقل خواهیم کرد تا شهرداری زودتر بتواند آن ها را به نتیجه برساند.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 16825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =