آخرین تغییرات اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور

یوسفی با اشاره به آخرین تغییرات اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون عمران مجلس مقرر شد در صورت تصویب نهایی در صحن مجلس، سهم شهرداری‌ها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به جای آنکه به وزارت کشور داده شود، در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در تشریح آخرین تصمیمات مجلس درباره اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور بیان کرد: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ توجهی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نشد و حتی برخی قوانین که در یکسال گذشته برای این نهاد در نظر گرفته شده بود، دولت با عنوان مدیریت منابع، قصد داشت از اختیارات شهرداری خارج کند. 

او گفت: در آخرین نشست کمیسیون عمران مقرر شد تا حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی که درآمدهای مالیاتی شهرداری‌ها از سهمشان از مالیات بر ارزش افزوده است، به جای آنکه در اختیار وزرات کشور قرار بگیرد، مستقیما به حساب شهرداری‌ها واریز شود. 

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی به اعتبارات بخش حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس قوانین بازپرداخت ۵۰ درصد از هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی بر عهده دولت و ۵۰ درصد دیگر بر عهده شهرداری‌هاست، اما بر اساس آنچه که دولت در بودجه پیشنهاد کرده بود، کل میزان بازپرداخت اوراق مشارکت بر عهده شهرداری‌ها است و دولت تعهدی ندارد. 

یوسفی ادامه داد: در کمیسیون عمران مقرر شد تا دولت سهم ۵۰ درصدی از بازپرداخت اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی پرداخت کند، اما همه این تغییرات مستلزم موافقت کمیسیون تلفیق و پس از آن تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 16856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =