نقش توسعه بازارهای محله‌ای تره‌بار در کاهش آلودگی هوا/افتتاح ۳ بازار جدید تا ‌پایان سال

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در آستانه ۲۹ دی (روز هوای پاک) با تأکید بر اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و لزوم توجه عملی به این مهم در کلان‌شهر تهران، گفت: از جمله آثار و نتایج غیرمستقیم توسعه بازارهای محله‌ای میوه و تره بار، کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش رفت و آمدهای درون‌شهری است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه این سازمان با اجرای طرح «هر محله یک بازار» تلاش می‌کند تا با ساخت و راه‌اندازی بازارهای میوه و تره بار در محلات مختلف پایتخت، ترددهای درون‌شهری شهروندان را به خصوص برای تهیه ارزاق و مایحتاج روزانه خود کاهش دهد، افزود: یک میدان و ۱۱ بازار جدید میوه و تره بار از ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال نیز ۳ بازار جدید دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اعلام اینکه فعالیت میادین میوه و تره بار از اهمیت و ضرورت روزافزونی در زندگی شهری و معیشت شهروندان برخوردار است، خاطرنشان کرد: میادین میوه و تره بار و خدمات آنها، علاوه بر اثرات مثبتی که بر اقتصاد شهری و سبد خرید خانواده‌ها دارند، دارای تأثیرات محیط زیستی بوده و در تعدیل آلاینده‌های هوا از طریق کاهش سفرهایی که با قصد خرید انجام می‌شوند نیز مؤثراند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قیمت محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به میانگین قیمت‌ محصولات مشابه در سطح شهر اختلاف دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، این سازمان به منظور حمایت از شهروندان، تمام توان و امکانات خود را برای کمک به دستگاه‌های دولتی به منظور توزیع مستقیم کالاهای تنظیم بازار بین مردم به کار گرفته است.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 16888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =