توضیحات عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درخصوص مجمع عمومی شرکت اتوبوس‌رانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی «مجمع عمومی عادی ( به صورت فوق العاده) شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در موافقت با لایحه فوق گفت: علتی که می‌خواهم در موافقت صحبت کنم این است که ما اختیار شهرداری تهران را نمی‌گیریم و شهردار تهران هر کس را که اراده کند، می‌تواند به عنوان هیات مدیره انتخاب کند و تایید آن را به عهده مجمع می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۲۸ دی ۱۴۰۰- در جریان چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پلاسکو گفت: مقام معظم رهبری در پیامی پس از حادثه پلاسکو به صراحت فرمودند شهدای خدمت؛ صوت و متن مکتوب آن موجود است و در حافظه همه مردم وجود دارد که ایشان فرمودند شهدای حادثه پلاسکو شهدای خدمت‌اند و همانند همین تعبیر را درباره شهدای سلامت به کار بردند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهدای سلامت در حال حاضر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی هستند، اما خانواده شهدای آتش‌نشان بعد از سال 95 تاکنون یعنی پنج سال در حال پیگیری هستند، اما علی رغم تصریح مقام معظم رهبری هنوز مراجع مسئول در کشور، بنیاد شهید این عزیزان را تحت پوشش قرار نداده است. متوجه این دوگانگی نشدیم و اگر مسئولی که در این زمینه تصمیم‌گیر است برای آرام شدن خانواده شهدا توضیحی بدهد، خیلی خوب است. 

امانی همچنین در ادامه و در جریان بررسی «مجمع عمومی عادی(به صورت فوق العاده) شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در موافقت با لایحه فوق گفت: علتی که می‌خواهم در موافقت صحبت کنم این است که ما اختیار شهرداری تهران را نمی‌گیریم. شهردار تهران هر کس را که اراده کند، می‌تواند به عنوان هیات مدیره انتخاب کند و تایید آن را به عهده مجمع می‌گذاریم نه شورای اسلامی شهر تهران، اشتباه نشود؛ اساس‌نامه می‌گوید انتخاب هیئت مدیره و بازرس با مجمع است. مجمع می‌تواند این اختیار را تفویض کند یا نکند. اختیار شهردار سلب نمی‌شود و می‌تواند از بین گزینه‌های مختلفی که به او پیشنهاد می‌شود، اعضای هیات مدیره را به مجمع پیشنهاد کند و ما هم خارج از آن پیشنهادی که شهردار داده نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. اختیار شهردار سلب نمی‌شود و آن‌گاه ما هم پشتیبان هیات مدیره می‌شویم و اگر فردا افرادی را انتخاب کردند، بگوییم ما که نمی‌دانستیم و شهردار انتخاب کرده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما در حال حاضر عملا زیر بار مسئولیت جدید می‌رویم؛ یعنی عملکرد هیات مدیره فردا به حساب مجمع نوشته می‌شود، نه به حساب شهردار تهران. این را هم باید مدنظر قرار داد که مجمع در حال حاضر  می‌تواند خود را راحت کند و بگوید شهردار تهران هیات مدیره انتخاب کند و همه مسئولیت‌ها به عهده خودش باشد؛ اما ما می‌گوییم بیاید ما تصویب کنیم و وقتی ما تایید کردیم، ما هم در مقابل عملکرد هیات مدیره پاسخگو خواهیم بود و از انتخاب‌مان پشتیبانی می‌کنیم و توپ را به زمین شهردار نمی‌اندازیم؛ لذا به نظر من این هم برای شهردار و هم برای مجمع شرکت واحد اتوبوس‌رانی بهتر است.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 16921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =