مشارکت شهرداری منطقه ۱۳، دانش آموزان و فعالان محلات در راستای تحقق هوای پاک

به مناسبت هفته هوای پاک و با هدف فرهنگ‌سازی و توجه هرچه بیشتر شهروندان به مسائل زیست محیطی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در منطقه ۱۳ انجام می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه، با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» در منطقه ۱۳ برگزار می شود، گفت : هوای پاک اهمیت زیادی برای سلامتی و زندگی روزمره شهروندان دارد و این مناسبت، فرصتی است در راستای اقدام برای هماهنگی همه سازمان ها و ارگان ها برای داشتن هوایی پاک.

او جلب مشارکت شهروندان را از رویکردهای اصلی هفته ملی هوای پاک برشمرد و عنوان کرد: بدین منظور در بخشی از برنامه های هوای پاک، استقرار غرفه های آموزشی ویژه شهروندان برای اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با هوای پاک پیش بینی شده است.

شهردارمنطقه ۱۳ افزود : همزمان با ۲۹ دی ماه، زنگ هوای پاک در مدارس منتخب نواحی چهارگانه  نواخته می شود که توجه به امر آموزش و فرهنگ سازی در سن کودکی و نوجوانی و ایجاد یک باور ذهنی جهت حفاظت از محیط زیست را در مدارس نشان می‌دهد.

علی احمدی آموزش و تنویر افکار عمومی را یکی از راهکارهای اساسی در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: در همین راستا آموزش های لازم به صورت چهره به چهره در مدارس و سرای محلات ارائه می شود.

علی  احمدی، برگزاری کارگاه آموزشی، اکوتور موزه حیات وحش و پاکسازی طبیعت بوستان سرخه حصار، ارائه آموزش مجازی و آفلاین را از دیگر فعالیت منطقه به مناسبت هفته هوای پاک اعلام کرد.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 16929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =