زاکانی و دوره جدید شهری در مقابله با کرونا پیشتاز بودند/ بررسی هوشمند و محلی کرونا در مناطق پایتخت

جلسه هوشمندسازی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا در کلانشهر تهران، امروز سه شنبه-۲۸ دی ماه ۱۴۰۰- با حضور شهردار پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در جلسه هوشمندسازی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا در کلانشهر تهران گفت: مفتخریم که انجام واکسیناسیون در کشور شرایط را به سمتی برد که برخلاف کشورهای مدعی، ما در کشور در یک وضعیت قابل قبولی به سر می بریم.  با توجه به سویه‌های جدید نیازمند تاکید مجدد و پیشگیری در جهت ابتلای مجدد هستیم. 

شهردار تهران افزود: گوهری که سبب شد کشور در این شرایط مناسب قرار گیرد، انگیزه های انقلابی و پیگیری های مجدانه دولت، همدلی و در میدان بودن فعالین در این عرصه بود.

جلسه شهردار تهران گفت: کارهای انجام‌شده و برنامه ریزی شده برای هوشمند سازی کنترل زنجیره انتقال کرونا، در واقع نقطه بهینه استفاده از امکانات است و همچنین این اقدامات برای خودمان نوعی تمرین و یادگیری است. ملت ما با فرهنگ است و اگر متوجه شود خودش را محدود می‌کند و اگر کسی متوجه شود کرونا دارد رعایت می کند. علاوه بر این اقدامات مطرح شده به طرح شهید سلیمانی کمک می کند. همچنین در بعضی جاها نیاز به اجبار وجود دارد که قطعا این اماکن ورودی‌های مترو نیست، اما در جاهایی می توان کنترل کرد و شرایط و پذیرش آن وجود دارد و ما نیز در شهرداری باید مسئولیت بپذیریم و خدمت ارائه کنیم. 

زاکانی ادامه داد: ما این اقدامات را  هزینه نمی دانیم بلکه آن را یک سرمایه گذاری می دانیم و اگر یک نفر کمتر در شهر دچار عارضه شود برای ما سرمایه است.

زالی: شاهد تحول چشمگیر در مشارکت مسئولانه شهرداری هستیم

در ادامه فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: خوشبختانه در این دوره شاهد تحول چشمگیر در مشارکت مسئولانه شهرداری هستیم. مقدم ترین دستگاه در این دوره شهرداری و شخص آقای زاکانی هستند که یک قرارگاه را در این زمینه ایجاد کردند. در بحث واکسیناسیون مشارکت شبانه روزی آنها را داشتیم. همچنین بخش غفلت شده ای در بحث بهداشت و درمان داشتیم که مقدم قرار گرفتن افراد دارای آسیب های اجتماعی و گروه هایی بودند که تحت پوشش مستمر واکسیناسیون قرار گرفتند ازجمله افراد مستقر در گرمخانه ها.

رشد ۱۰ تا ۱۵درصدی بیماران سرپایی

علیرضا زالی افزود: شرایط مطلوبی در کشور به خصوص در تهران وجود دارد. در استان تهران  ۷۵۸ بیمار بستری وجود دارند که  ۲۳۶ نفر از آنها  در ICU هستند. همچنین ۲۴۰بیمار جدید شناسایی شده اند که ۳۹ تن از  آنها در ICU  هستند. علاوه بر این ۴۴۰۰ بیمار سرپایی در تهران داریم و  با یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بخش بیماران سرپایی مواجه هستیم و این شاخص مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار فوتی داشتیم که  سه نفر آنها  PCR مثبت داشتند. اما شرایط ناپایدار و شکننده است.

تزریق ۲۲میلیون دز واکسن در تهران

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران ادامه داد:  بیش از ۲۲میلیون دز واکسن در تهران تزریق شده که حدود ۱۰میلیون دز اول،  بیش از ۹ میلیون دز دوم و  ۲ میلیون و  ۲۰۰ هزار  دز سوم  را شامل می شود. در تهران افرادی که دز دوم را دریافت کردند، جلوتر از نرم جهانی هستند و این  برای ما مطلوبیت دارد. روز گذشته ۷۵ هزار دز واکسن تزریق کردیم که ۵ هزار دز اول ، ۱۰ هزار دز دوم و حدود  ۶۰ هزار مربوط به دز سوم است.

بررسی هوشمند و لوکال کرونا در مناطق پایتخت

او بیان کرد:  نقشه پیش بینی کننده ای را بر اثر میزان ابتلا در مناطق مختلف تهران مشخص کردیم.  باید بررسی هوشمندسازی منطقه ای و لوکال در تهران داشته باشیم و نیازهای هر منطقه را مشخص کنیم.

محمد حسین سپهر  فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا نیز در ادامه بیان کرد: باید این وضعیت مناسب در کشور تداوم داشته باشد و طوری مدیریت شود که زندگی عادی به ویژه در پایتخت کشور حاصل شود و ادامه پیدا کند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه آینده این ویروس هنوز از نظر علمی مشخص نیست، افزود: مدیریت درست این بیماری صلاحیت های حکمرانی در هر جامعه ای به نمایش می گذارد و ما با این مدیریت ظهور و بروز ارزش های عملیاتی و هوشمندانه نظام را به نمایش می گذاریم.  اگر می خواهیم این کار را  درست و خوب انجام دهیم عناصر مختلف استانی باید کمک کنند. بر همین اساس تشکیل قرارگاه های بهداشتی در تمام دستگاه ها در دولت  پیشنهاد شده و در کنار وزارت بهداشت باید همه دستگاه ها کمک و مشارکت کنند.
سپهر ادامه داد: باید تهران را فصلی یک بار پایش کنیم تا پیگشیری انجام و غافلگیر نشویم. یکی از نقاط و مکان های مهم در بحث کرونا در تهران حمل و نقل عمومی است.

پایش فصلی پایتخت به منظور پیشگیری از گسترش مجدد بیماری کرونا

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا نیز در ادامه بیان کرد: باید این وضعیت مناسب در کشور تداوم داشته باشد و طوری مدیریت شود که زندگی عادی به ویژه در پایتخت کشور حاصل شود و ادامه پیدا کند.

محمد حسین سپهر با بیان اینکه آینده این ویروس هنوز از نظر علمی مشخص نیست، افزود: مدیریت درست این بیماری صلاحیت های حکمرانی در هر جامعه ای را به نمایش می گذارد و ما با این مدیریت ظهور و بروز ارزش های عملیاتی و هوشمندانه نظام را به نمایش می گذاریم. اگر می خواهیم این کار را  درست و خوب انجام دهیم عناصر مختلف استانی باید کمک کنند. بر همین اساس تشکیل قرارگاه های بهداشتی در تمام دستگاه ها در دولت  پیشنهاد شده و در کنار وزارت بهداشت باید همه دستگاه ها کمک و مشارکت کنند.

سپهر ادامه داد: باید تهران را فصلی یک بار پایش کنیم تا پیشگیری های لازم انجام شده و غافلگیر نشویم. یکی از نقاط و مکان های مهم در بحث کرونا در پایتخت حمل و نقل عمومی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: یک روز تعطیلی بازار در کشور، یک میلیارد دلار خسارت خواهد داشت که بخش اعظم آن مربوط به تهران است. همچنین باید ۷ میلیون دز سوم واکسن دیگر در تهران را تزریق کنیم و شاید حتی نیاز به دز چهارم پیدا کنیم و باید تهران را به عنوان پایلوت اقدامات کشور داشته باشیم. 

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 16934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =