بررسی مجوز ورود به طرح ترافیک و افزایش عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شورا

همزمان با برگزاری سی و دومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورا، ‌ لایحه شهرداری در خصوص مجوز ورود به طرح ترافیک و افزایش عوارض حفظ و گسترش فضای سبز بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سی و دومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی لایحه شهرداری در خصوص مجوز ورود به طرح ترافیک و افزایش عوارض حفظ و گسترش فضای سبز برگزار شد.

در این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و دیگر اعضای و کارشناسان این کمیسیون ها حضور داشتند.

در نوبت اول این جلسه که به بررسی لایحه مجوز ورود به طرح ترافیک اختصاص داشت، پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی از سوی شهرداری در این حوزه مورد تحلیل قرار گرفت و با توجه به موضوعات مطرح شده در کمیسیون های مشترک برنامه و بودجه و عمران مقرر شد تا با توجه به نحوه عملکرد مصوبات گذشته شورا یکبار دیگر این لایحه بازنگری و پس از انجام کار تخصصی بیشتر در کارگروه کارشناسی، این لایحه مجددا در کمیسیون مشترک مطرح شود.  

همچنین در نوبت دوم این جلسه به بررسی لایحه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری تهران پرداخته شد.

بر اساس این لایحه شهرداری افزایش ۱۵ درصدی را در نظر گرفته بود که با توجه به بررسی های صورت گرفته در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و شهرسازی و با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته رشد لازم در این زمینه صورت گرفته بود مقرر شد تا عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری تهران صرفا افزایش ۵ درصدی نسبت به مصوبه قبلی خود داشته باشد.

همچنین در ادامه این جلسه مقرر شد مالکینی که رای برای پرونده املاک آن ها صادر شده، تا پایان فروردین ۱۴۰۱ پرداخت های مشخص شده را انجام دهند. در صورتی که در این بازه زمانی صاحبان این املاک با توجه به رای صادر شده اقدام به پرداخت نکنند، مبنای محاسباتی براساس سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 16946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =