چراغ سبز تهران و بانکوک به همکاری در زمینه موتور برقی/«باغ دوستی» زمینه ساز دوستی بیشتر دو کشور ایران و تایلند

علیرضا زاکانی و سفیر تایلند در ایران در جلسه ای با یکدیگر در زمینه مسائل و موضوعات شهری از جمله طرح موتور برقی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز-سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰-با وراووت پونگ پراپاپانت، سفیر کشور تایلند در ایران دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات شهری از جمله طرح موتور برقی در تهران گفت و گو و تبادل نظر کردند.

شهردار تهران در ابتدای این جلسه گفت: در کلان حرکتی که انقلاب اسلامی در ۴۲ سال پیش آغاز کرد، توجه به همه کشورها و ملت های دوست به عنوان اصلی ویژه و مهم قلمداد شد و از جهت اینکه  کشور تایلند کشوری موفق در شرق اسیاست برای ما موضوعیت دارد تا بتوانیم تعاملات خود را با این کشور بالا ببریم و پیوستگی ویژه و بیشتری با بانکوک داشته باشیم تا شرایطی فراهم شود که از تجارب و ظرفیت ها هر دو ملت را منتفع کنیم.
 
شهردار تهران با بیان اینکه بسیار خوشحالیم در خدمت سفیر تایلند که نماینده مردم این کشور است، هستیم، بیان کرد: فردا روز هوای پاک است و تهران نیز با توجه به اقتضائات و شرایطش نیاز به برقی سازی وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت ها دارد که می توانیم در این زمینه اشتراک کاری داشته باشیم.

زاکانی بیان کرد:زمینه های دیگر همکاری نیز وجود دارد که با پیوستگی بین تهران و بانکوک و عقد خواهرخواندگی می توان از این ظرفیت ها و پیوستگی ها نیز استفاده کرد.

او با اشاره به این موضوع که بیش از ۳ میلیون دستگاه موتور سیکلت در تهران در حال تردد  است، افزود: در شهر تهران با آلودگی هوا مواجه هستیم و برای ما بسیار مهم است تا وسایل نقلیه را به سمت برقی شدن ببریم و جایگاه های متعدد برای باطری و دیگر خدمات پیش بینی و مشخص کنیم.

زاکانی با اشاره به پیشنهاد سفیر تایلند برای احداث باغ دوستی در تهران ادامه داد: تلاش می کنیم زمینه تعامل فرهنگی و حرکت در مسیر درست را با ملت ها داشته باشیم و ما نیز خواستار احداث باغی در بانکوک با همین عنوان (باغ دوستی) برای ۲ ملت هستیم تا زمینه دوستی دو ملت را فراهم کنیم.

در ادامه این دیدار وراووت پونگ پراپاپانت سفیر کشور تایلند ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شهردار تهران و تبریک انتصاب علیرضا زاکانی به این سمت، گفت: از شما (شهردار تهران)ممنون هستم که با توجه به مشغله و تلاشی که در جهت اصلاح ساختار انجام می دهید این وقت ملاقات را اختصاص دادید و برای من اهمیت داشت که به شخصه در اینجا حضور داشته باشم زیرا با توجه به قرارگیری سفارت تایلند در تهران برای ما اهمیت دارد که شهرداری تهران را جهت همکاری های بیشتر بشناسیم.

سفیر کشور تایلند افزود: از ابراز لطف شهردار تهران نسبت به کشور و مردم تایلند تشکر می کنم و اظهار نظر شهردار تهران درباره روز هوای پاک مرا یاد دیداری در گذشته انداخت که پیرامون برخی از مسائل صحبت شد اما به دلیل تغییر شهردار بانکوک این همکاری با تاخیر مواجه شد. اکنون می توان زمینه همکاری را گسترده تر کرد تا طرح موتورهای برقی در تهران با موفقیت کامل همراه باشد.

وراووت پونگ پراپاپانت با تاکید مجدد بر اینکه نمی خواهیم مقوله موتور برقی محدود به باطری و موتور باشد و در این زمینه پیشنهاد می کنیم سرویس کامل ارایه شود، بیان کرد: هیاتی اواخر اسفند یا فروردین ماه می توانند بیایند تا به شکلی مفصل و با جزئیات کامل موضوعات در این زمینه (موتور برقی) را دنبال کنند و شرکت تحت نظر ما نیز مجموعه بسیار خوب و مشتاق برای همکاری در این زمینه است. نیازمند کمک شهرداری تهران هستیم تا نتیجه مطلوب در حوزه برقی کردن موتور سیکلت ها در تهران حاصل شود.
او با اشاره به شصت و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و تایلند گفت: به مناسبت این رویداد می‌توان باغی با عنوان باغ دوستی در تهران احداث کرد.

سفیر تایلند در ایران با اشاره به زندگی ۲۰۰ نفر از تابعین تایلند در تهران گفت: تابعین تایلندی با خوشحالی و در شرایط بسیار خوبی در  تهران در حال زندگی هستند و می دانم اگر مشکلی نیز ایجاد شود حمایت های بسیاری از جانب شما پشتوانه ساکنان تایلندی در تهران است.

وراووت پونگ پراپاپانت تاکید کرد: در سفارت تایلند آرزوی ما این است که کار شما (شهردار تهران) با قدرت و موفقیت همراه باشد و هر کمکی نیز از سوی ما در سفارت تایلند نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: 16949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =