اجرای نمایش «فاطمه (س)» در تالار ایوان شمس

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمان با فرارسیدن ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایش فاطمه (س) کاری از گروه فرهنگی-هنری هنر مقدس با مشارکت اداره کل فرهنگی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد حسن جعفرزاده در رابطه با این نمایش بیان کرد: نمایش فاطمه (س) کاری جدید است و مخاطب آن بانوان هستند و تمام دست اندرکاران و هنرمندان این نمایش بانوانی با ۱۳ سال سابقه فعالیت هستند.

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران؛ این نمایش پس از ۲ سال تحقیق و ۹ ماه تمرین در شش پرده با روایت های کوتاه از حیات طیبه و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) با عناوین تولد حضرت، شعب ابی‌طالب، ازدواج، جنگ احد، خانه و محشر با اجرای ۷۰ بانوی هنرمند درباره سیده زنان عالم به عنوان الگویی الهی به روی صحنه خواهد رفت.

جعفرزاده ادامه داد: در این نمایش علاوه بر معرفی بخشی از شخصیت و زندگانی حضرت فاطمه (س) به حماسه های برخی از زنان نام آور و تاریخ ساز پرداخته می شود که از آن جمله می‌توان به حضرت خدیجه (س)، فضه، صفیه، اسما، ام سلمه و نسیبه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: نمایش فاطمه (س) به سبک خطابه-اجرا است که با مشارکت اداره کل فرهنگی از ۲۷ دی الی ۶ بهمن ماه ساعت ۱۸ در تالار ایوان شمس به صحنه می رود.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 16951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =