آغاز ویژه برنامه‌های روز هوای پاک در منطقه ۱۴

برنامه‌های متنوع زیست محیطی به مناسبت هفته هوای پاک با محوریت آگاه‌سازی و مشارکت‌پذیری شهروندان در منطقه ۱۴ به اجرا در آمده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به شعار روز ملی هوای پاک به عنوان «هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی»، گفت: هم راستا با این مناسبت ملی ده ها برنامه آموزشی، فرهنگی و ترویجی از سوی حوزه های مختلف مدیریت شهری با رویکرد آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان تدارک دیده شده است.
سالاری پورضمن تشریح برنامه ها افزود: ویژه برنامه های پیش بینی شده با کاشت نهال به یادبود چهره های محیط زیستی «پرفسور کردوانی» و «مه لاق ملاح» در بوستان نارنج در این منطقه اجرا می شود و همچنین پاکسازی این بوستان از فیلتر های سیگار با مشارکت همیاران سبز، گروه های مردمی و جوانان آغاز شده است.
او به اهمیت ابعاد آموزشی و فرهنگ سازی ویژه برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: برپایی غرفه های بازیافت، توزیع کتابچه های محیط زیست بین شهروندان و برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات متنوع از دیگر برنامه های هفته هوای پاک در منطقه است.
او گفت: افتتاح خانه سبز در منطقه از دیگر فعالیت ها است که با اولویت کاهش پسماند تر و تفکیک زباله در مبدا و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در قبال تحویل پسماند خشک به شهروندان به اجرا در می آید.
شهردار منطقه ۱۴ یادآور شد: اجرای ویژه برنامه دوچرخه سواری، آموزش کاشت گل و گیاه، تشکیل حلقه حمایت از هوای پاک  و تقدیر از تاکسیرانان با مشارکت حوزه های اجتماعی و ترافیک از دیگر فعالیت های شهری است که به مناسبت روز هوای پاک انجام می شود.

انتهای پیام

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 16977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =