دستورهای معاون شهردار تهران برای رفع مشکلات ترافیکی در منطقه ۱۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در «پویش قرار خدمت» منطقه ۱۰، بر اجرای هرچه سریع‌تر دستورات و رفع مشکلات ترافیکی مردم تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدمجتبی شفیعی معاون شهردار تهران با حضور در نشست بررسی وضعیت خدمات‌رسانی حمل و نقل عمومی، به همراه جمعی از مدیران ارشد این حوزه، آخرین وضعیت اجرای مصوبات ترافیکی، چگونگی تخصیص اعتبارات، چالش‌ها و راهکارهای ارتقای کیفیت و افزایش ظرفیت حمل و نقل همگانی و کاهش تصادفات درون‌شهری را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

شفیعی ضمن دریافت گزارش عملکرد معاونت حمل و نقل منطقه، از فضاها و اماکن مختلف مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک، بازدید کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه دستوراتی را به منظور اقدام عملیاتی و روان‌سازی جریان ترافیک منطقه ۱۰ تهران صادر کرد. طبق این جلسه مقرر شد تملک املاک واقع در طرح اصلاحی خیابان امام خمینی (ره) از محل اعتبارات متمرکز حمل و نقل و ترافیک در اختیار سازمان املاک قرار گیرد. همچنین به منظور رفع مشکل کمبود پارکینگ، عارضه‌سنجی ترافیکی پارکینگ خیابان گلکار در دستور کار قرار گرفته و تا سقف ۱۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات کسر پارکینگ برای منطقه اقدام می شود. 

بنابر دستور معاون شهردار تهران، باید در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، نصب آسانسور در کنار هواکش ایستگاه جنب بزرگراه نواب در دستور کار قرار گیرد. همچنین تحویل و نصب گاردریل‌های موردنیاز منطقه در اولویت برنامه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گیرد. 

طبق دستور شفیعی باید کارگاه‌های مترو بریانک جنوبی ظرف سه ماه، شمال به جنوب بزرگراه نواب، ظرف شش ماه و شهید سلیمانیان ظرف یک سال جمع‌آوری شوند و موضوع عدم همپوشانی خطوط حمل و نقل عمومی در بخش جنوبی منطقه ۱۰ و ارائه راهکار آن، در دستور کار کمیته حمل و نقل عمومی قرار گیرد. همچنین تعویض و تبدیل دریچه‌های آهنی به کامپوزیت در بزرگراه شهید نواب صفوی و امکان لوله‌گذاری و کاهش تعداد دریچه‌ها در دستور کار قرار گیرد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دستور داد که ملک ورودی دوم ایستگاه توحید در جنوب غربی تقاطع آزادی- نواب تملک شود. 

همچنین بنابر دستور معاون شهردار تهران، باید تفاهم‌نامه میان مترو و مالکان در مجتمع ایستگاهی شهیدان واقع در خیابان آزادی و شهیدان با مشارکت همه ذی‌نفعان از جمله سازمان املاک انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 17001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =