ارائه آموزش‌های محیط‌زیستی به ۲۰ هزار شهروند در منطقه یک

٢٠هزار شهروند در شمال تهران با هدف حفظ محیط زیست و هوای پاک، با کمک کارشناسان و فعالین حوزه‌های زیست محیطی شهرداری منطقه یک، تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: هفته هوای پاک تنها یک روز و یک هفته نیست بلکه برای رسیدن به آن باید همیشه و همه جا اصول اصلی محیط زیست را رعایت کنیم و آن را عجین شده با زندگی روزمره بدانیم.

او آموزش های زیست محیطی را لازمه ترویج و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دانست و گفت: با وجود محدودیت های کرونایی آموزش متوقف نشد و کارشناسان اداره محیط زیست و توسعه پایدار و مدیریت پسماند منطقه ... با حضور در سراهای محلات، مساجد، میادین تره بار، غرفه های تحویل پسماند خشک، بوستان ها، فروشگاه ها و حتی به صورت مجازی و حضوری به دانش آموزان آموزش دادند .

حاجوی ۱۸ هزار نفر ساعت آموزش را از اقدامات اجرایی این حوزه ها در سال جاری دانست و گفت:  هفته هوای پاک از تاریخ ۲۵ دی ماه لغایت ۱ بهمن ماه با شعار "هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی" با هدف اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، یادآوری و جلب مشارکت شهروندان در حفظ محیط‌زیست و تلاش برای ارتقاء کیفیت شاخص‌های آن با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در سطح منطقه اجرا شد.

گفتنی است؛ از جمله اقدامات صورت پذیرفته در سطح منطقه می توان به اجرای جشنواره آموزشی هوای پاک با موضوعات منابع آلاینده هوا، اثرات بهداشتی آن بر انسان و محیط زیست و راهکارهای کنترلی، برپایی غرفه آموزشی و آموزش چهره به چهره شهروندان و اصناف، توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی ها و بروشورهای آموزشی، بررسی و کنترل معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های شهرداری، معاینه فنی خودروهای در اختیار منطقه، تقدیر از فعالین محیط زیستی منطقه، اجرای مسابقه نقاشی با محوریت هوای پاک در خانه های کودک و شعار نویسی برای بزرگسالان همراه با اهدای جوایز، اطلاع رسانی، نمایش و ارائه پیام های هفته هوای پاک به شهروندان با استفاده از شبکه های مجازی، اجرای ویژه برنامه های غرفه گلماند در هفته هوای پاک، تبلیغات محیطی با همکاری اداره زیباسازی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 17044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =