گران‌ترین و ارزان ترین مناطق تهران کدامند؟

شهر: خرداد امسال هر مترمربع واحد آپارتمانی در منطقه یک به عنوان گران ترین منطقه تهران ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ به عنوان ارزان ترین منطقه تهران با قیمت هشت میلیون و ۸۰۸ هزار تومان معامله شد.

به گزارش شهر، مسکن در تهران بار دیگر رکورد تازه‌ای بر جای گذاشت، چه از نظر قیمت و چه تعداد معاملات؛ بر اساس آخرین‌ آماری که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در سه ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که متوسط قیمت خرید و فروش رفته هر واحد مسکونی آپارتمانی ۱۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بوده است ۳۷.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این آمار در شرایطی است که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در خرداد به بیش از ۱۹ میلیون تومان رسید که نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۹، در هر مترمربع دو میلیون تومان افزایش داشته است. اما قیمت مسکن در تهران منطقه به منطقه متفاوت است، منطقه یک همچنان در صدر گران‌ترین مسکن قرار دارد و منطقه ۱۸ ارزان‌ترین خانه‌ها را در خود جای داده است.

آنطور که دفتر اقتصاد مسکن گفته است؛ بالاترین قیمت های معامله شده هر مترمربع واحد آپارتمانی در شهر تهران در منطقه یک با ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان، منطقه سه با ۳۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان، منطقه ۲ با ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان و منطقه ۶ با ۲۵ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان ثبت شده است.

کمترین قیمت‌ هر مترمربع واحد آپارتمانی هم مربوط به مناطق ۱۸ با هشت میلیون و ۸۰۸ هزار تومان، منطقه ۲۰ با ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان و منطقه ۱۷ با ۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان بوده است.

کمترین میزان معاملات در خرداد ماه امسال در مناطق ۱۹ با ۶۹ معامله، در منطقه ۹ با ۱۰۵ معامله و در منطقه ۱۶ با ۱۲۰ معامله بوده است و بیشترین میزان معاملات نیز در منطقه پنج با ۱۵۷۰ معامله، منطقه ۲ با ۸۹۳ معامله و منطقه چهار با ۸۷۴ معامله ثبت شده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نبود توازن میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن سبب شده تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند، از طرف دیگر میزان صدور مجوزهای ساخت و ساز هم در تهران کاهش داشته است. به طوریکه در سه ماهه نخست امسال هفت هزار و ۵۰۱ پروانه ساختمانی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این رقم ۹ هزار و ۴۳۸ پروانه ساختمانی بوده ۲۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت مسکن در شرایطی است که، در تهران در سه ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۹۱۵ فقره معامله ثبت شد که این رقم در مقایسه با پارسال که تعداد ۲۱ هزار و ۹۳۷ فقره بوده ۹ درصد رشد داشته است. آنگونه که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش داده است؛ تعداد معاملات در خرداد امسال ۱۱ هزار و ۴۶ فقره بوده است که در مقایسه با ماه گذشته ۴.۵ درصد کاهش و در مقایسه با خرداد ۹۸، ۸۰.۳ درصد افزایش یافته است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 1707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =