رفع مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ نیازمند مدیریت یکپارچه  شهری است

شهردار منطقه ۲۲ گفت: شهرداری تهران راهکارهایی را برای برطرف کردن مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ در نظر گرفته است که برخی از این راهکارها به تصویب شورای عالی شهرسازی، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو رسید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۲، وحید رضا محمدی شهردار منطقه در نشست رفع مشکلات فاضلاب شهری این منطقه در جمع مدیران و مشاوران شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: باتوجه به معضل فاضلاب شهری این منطقه و بررسی های انجام شده در تلاش هستیم تا بتوانیم این مشکل زیست محیطی و زیرسازی شهری را برطرف کنیم.
او افزود: معضل نبود فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ دغدغه همه مدیران و مسئولان در شهرداری منطقه، شرکت آب و فاضلاب، شهروندان، شورای اسلامی شهر تهران، دادستان منطقه و شهرداری تهران است، به طوری که در پویش قرار خدمت دکتر زاکانی در منطقه ۲۲، وی تاکید به رفع این مشکل داشته و قرار بر این شد تا این موضوع از سوی شهردار تهران در جلسه هیات دولت مطرح شود.
شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: به همین منظور در دیدار با سردار دینی فرمانده قرارگاه ثارالله طرح موضوع شد و این مساله مورد بررسی دقیق تر قرار خواهد گرفت. 
محمدی خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر سرعت ساخت و ساز در این محدوده از تهران بسیار قابل توجه بود، اما در امر زیرساخت ها در این محدوده بسیار عقب ماندگی وجود داشته است، به طوری که در گذشته پروانه ساخت و سازها در اطراف دریاچه منتهی به راه اندازی چاه های جذبی و سپتیک(مخازن فاضلاب) بود، اما این روزها این اقدام موجب مشکلات زیست محیطی در این محدوده از تهران شده است.
او تصریح کرد: شهرداری تهران راهکارهایی را برای برطرف کردن این معضل در نظر گرفته است که برخی از این راهکارها مورد مصوب شورای عالی شهرسازی، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو است که برای صدور پروانه ساخت و سازها باید اجرا شود.
وحید رضا محمدی مطرح کرد: شهرداری منطقه ۲۲ در تلاش است تا با همکاری بین بخشی میان نهادهای گوناگون و همیاری بسیار خوب شورای اسلامی شهر تهران این مشکل شهری را برطرف کند.
او خاطر نشان کرد: نخستین طرح تفصیلی منطقه ۲۲در سال ۱۳۷۹ تدوین و در سال ۱۳۹۰ طرح تفصیلی جدید شهرتهران ابلاغ شد و طرح جدید تفصیلی منطقه ۲۲ نیز مجدد شکل گرفت. در آن زمان، جمعیت برای سکونت در این منطقه  ۷۳۰ هزار نفر در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به زیرساخت های اندک در این منطقه طرح تفصیلی مورد بازبینی قرار گرفت و جمعیت را به  ۵۳۰ هزار نفر کاهش دادند.
او یادآور شد: در حال حاضر با این حجم جمعیت، زیرساخت ها مناسب نیست، به طوری که در حوزه آموزش و پرورش نیز فقر محیط آموزشی وجود دارد که نیازمند توجه به زیرساخت ها است.
شهردار منطقه ۲۲گفت: از ۲۳۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز تنها ۶۰ کیلومتر اجرا شده که اولویت هدف فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ ، محلات شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس است. بنابراین شهرداری این آمادگی را دارد تا در زمینه حفاری کمک حال شرکت آب و فاضلاب باشد.
محمدی به کمبود بودجه از سوی شهرداری اشاره کرد و افزود:  شهرداری تهران با کمبود اعتبار مواجه است و این کمبود اعتبار موجب کاهش بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۲۲ می شود، به طوری که تنها در شهرک مروارید شهر، میلیاردها تومان هزینه برای آسفالت کاری و احداث انهار نیاز است، با این وجود معتقدیم که باید فاضلاب کشی به عنوان مهم ترین موضوع بحرانی این منطقه در حوزه عمرانی انجام شود.

انتهای پیام

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 17089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =